Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Emballage, hjemtagelsesomkostninger m.m.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det okay at have en kategori under vareforbrug som f.eks. hedder ANDET og så derunder have Emballage (det man køber og bruger til at sende varer ud i til sine kunder), Forsendelse (den porto man bruger på at sende pakker til sine kunder) samt Hjemtagelsesomkostninger/Fragt (den fragtpris man betaler sine leverandører for at få varer hjem til lageret??

Det giver vel det mest rigtige billed af hvor meget man egentlig tjener (eller et mest realistisk dækningsbidrag)??

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:31

Hej Githa

Man kan vel gøre som man vil i sin kontoplan - jeg ville dog opdele den i tre konti under vareforbruget.

Emballage, Forsendelse, Hjemtagelsesomkostninger.

Det er en god ide, at de alle sammen skal indgå i dækningsbidraget. 

Ved at opdele dem i 3, så har du hurtig overblik over, hvad du har brugt af penge på de 3 ting, frem for at have en samlet - hvis du synes den er for stor, så skal du til at fluekneppe kontoen - og det er da ufedt, hvis du kan undgå det fra starten.

Sidst - hvis du vil være ekstra nøjagtigt vil du skulle tage højde for med og uden moms - dette ville jeg dog nok ikke selv gøre - men bare huske behandle momsen rigtigt på de forskellige fakturaer, bilag mv.

Håber det var til lidt hjælp.

Mvh

Torben

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 21:34

Hej Torben,

Jeg ville skam også dele dem ud hver for sig, mente bare jeg ville have en gruppe der hed ANDET og så have de tre konti (og evt. flere såsom gebyrer o.lign.) under denne gruppe.

Tak for svar.

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)