Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvangsopløsning og overdragelse af webshop

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 6. Aug 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Iværksættere.

Jeg lader mit holding+driftselskab tvangsopløse.

Vi er enige om at det er spild af resourcer og af tid ift. skifteretten osv, men lidt fejlmargen må der være plads til.

Jeg har ikke afleveret årsrapport, ikke haft den fornødne viden om den del af iværksætteriet, men det får jeg nu vha. kurser og selvstudie.

Men hvad gør jeg nu med min webshop?

Kan jeg overdrage den til mit nye IVS?

Skal jeg sælge den til det nye ivs? ? må jeg overhovedet sælge noget fra firmaet når det er under tvangsopløsning

Jeg skylder stort set ikke noget,

jeg har et underskud på 2500 på min kassekredit i banken.

Ingen gæld eller andre udenståender.

Webshoppen er noget værd for mig fordi det har taget lang tid at banke den op, den har ikke genereret det vilde indtil videre, andet end at domænet har fået en 

ok ranking hos google osv.

Vh.

Bjørn

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du andre aktiver i selskabet? Hvad er webshoppen værdisat til? 

Er der ingen aktiver, ville jeg få betalt kassekreditten ud med private midler, og sikre mig, at der absolut intet andet gæld er i selskabet (leverandører, moms, skat o.s.v.). Så vil selskabet nok kunne opløses uden der skal en kurator ind over.

Tilmeldt 6. Aug 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

Nej, jeg har ingen aktiver i selskabet, Jeg aner ikke hvad webshoppen er værdisat til?!

Jeg har ikke været momsregistreret, så det skylder jeg heller ikke noget af.

Ingen gæld til leverandører. 

Det eneste problem er at jeg har overskredet fristen og at det vil blive halv-pebberet for mig betale for en genetablering,

omkring 12.000 i alt, da min søster også er med i ledelsen i holding selvskabet. 

Vil det sige at hvis jeg smider de 2500 kr. ind på kassekreditten, så er jeg home safe? 

Hvad gør jeg i overgangsfasen? Det er vel også mit egenlige problem, jeg kan jo få en ordrer i morgen? 

Hvor aktiv må jeg være indtil at selvskaberne bliver opløst? 

vh.

Bjørn

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra det øjeblik selskabet sendes til tvangsopløsning må du i princip intet foretage dig. Ledelsens ret er inddraget ved selskabsstyrelsens anmodning om tvangsopløsning. 
Du vil (formentlig) skulle give forklaring til skifteret (evt kurator) om regnskabet og evt gæld (herunder banken) men banken tager sikkert mod 2500 kr hvis det er det som skal til for at udligne den

Intet som du måtte have købt og afskrevet må beholdes - alt skal gives besked om til skifteretten - og du får givet mulighed for at købe det korrekt ud Dette gælder både varelager og aktiver, afskrevne såvel som ikke afskrevne - din webshop må heller ikke overdrages - den vil have en værdi - f.eks den pris du har betalt for den eller andet. Intet må forsvinde ud uden du aftaler det som køb eller andet med skifteretten

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Aug 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John og tak for dit svar.

Når jeg skriver at jeg vitterligt intet har købt, lånt eller på anden måde investeret i, bortset fra mit domæne og mit abonnement hos Shopify

Er det vel nogle omstændigheder der gør tingene noget lettere både for mig og skifteret/kurator ikke? 

Vil det give nogen mening at printe samtlige faktura ud? 

Jeg har kun haft en enkelt leverandør med drop shipping og har derfor ikke mange billag af nogen art, bortset fra betalinger til leverandør, samt ordresedler fra webshoppen.

ingen, bil, intet kontor, intet har jeg lavet fradrag på, ingen tlf osv. KUN webshop og et lille minus på erhvervskontoen på 2500.

Hvordan vil de værdisætte min webshop? 

Sådan lidt tilfældigt? Eller kan jeg regne med at blive behandlet fair eks. 100 kr for domæne og også abonnement?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Fra det øjeblik selskabet sendes til tvangsopløsning må du i princip intet foretage dig. Ledelsens ret er inddraget ved selskabsstyrelsens anmodning om tvangsopløsning.

I princippet må ledelsen foretage dispositioner i begrænset  omfang som er nødvendige, og som kan gennemføres uden skade for selskabet og kreditorerne

Problemstillingen er ikke større her at hvis trådstarter betaler banken og sælger abonnement og webshop til den pris som har har betalt så taler vi om formløs opløsning af IVS'et. Sælger trådstarter det omtalte abonnement til sigselv eller det nye firma for den pris, som han nu engang har givet for det og lader beløbet indgå som en del af nedbringelsen af kassekreditten så vil der næppe være mere i den sag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
Fra det øjeblik selskabet sendes til tvangsopløsning må du i princip intet foretage dig. Ledelsens ret er inddraget ved selskabsstyrelsens anmodning om tvangsopløsning.

I princippet må ledelsen foretage dispositioner i begrænset  omfang som er nødvendige, og som kan gennemføres uden skade for selskabet og kreditorerne. 

Problemstillingen er ikke større her at hvis trådstarter betaler banken og sælger abonnement og webshop til den pris som har har betalt så taler vi om formløs opløsning af IVS'et. Sælger trådstarter det omtalte abonnement til sigselv eller det nye firma for den pris, som han nu engang har givet for det og lader beløbet indgå som en del af nedbringelsen af kassekreditten så vil der næppe være mere i den sag.

enig - det var derfor jeg skrev at banken sikkert tog pengene og så var den del jo ude og også enig i at skifteret vel aldrig vil protestere så længe trådstarter kan vise han tager webshop til oprindelig fuld pris, selv jeg nok der var mere nervøs for, at skifteret ville kunne se lidt negativt på noget solgt fra nuværende IVS ud til enten ejeren privat eller til et nyt forsættende IVS, men du har sikkert ret der ikke sker mere hvis han gør som du beskriver i samlet aktion

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Aug 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres kloge ord.

Jeg skal lige holde tungen lige i munden her.

Vil det sige at jeg kan sælge webshoppen til mig selv for ca. 2500 kr. Det tænker jeg er en ok fair pris ift. abonnementer+lidt adwords osv.?

Og på den måde nedbringe den smule gæld der er i biksen? 

Jeg er i det hele lidt i tvivl om juraen omkring den webshop, da jeg faktisk ikke har betalt noget af det af virksomhedens kasse, men som udlæg af egen lomme..

Hvem ejer webshoppen? virksomheden eller mig som privatperson? den er heller ikke trukket fra i regnskaberne...

Den er registreret til min private emailadresse og betalt fra min private konto..

/Bjørn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du skal se på hvad webshoppen har kostet - hvad du har trukket fra for den - er det under 2500 så er det jo fint - så skriver du den slet ikke er betalt via firmaet - og ikke trukket noget som helst fra for den, og så er den vel din egen. Det er lidt svært helt at rådgive uden at se regnskabet, for de der 2500 minus i banken må jo være gået til et eller andet - vare eller ydelse du har købt må vi vel gå ud fra?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)