Tak for altid mange spændende tråde og for hjælpende hænder!
Jeg driver min egen webshop, som sælger håndlavede lædernøgleringe mm., hvor kunden kan få indgraveret sit eget personlige tryk. Der bliver lagt vægt på i markedsføringen, at det er en god "personlig" gave.
Lige nu sælger jeg kun til private kunder, men vil gerne bevæge mig ud på B2B markedet og naturligvis også ud til virksomheder med lidt reklame om en personlig firmagave til medarbejderne.
Efter en del søgen, kan jeg ud fra markedsføringsloven læse, at jeg ikke må sende e-mails, medmindre de selv har bedt om det, hvilket naturligvis giver god mening.
Hvordan kommer I ud til andre virksomheder med jeres produkter? Hvordan kontakter/får I fat i dem?
Der er mange andre muligheder du kan benytte dig af når der er tale om f.eks firma gaver. Der findes firmer som har specialiseret sig i at skaffe julegaver, andre har specialiseret sig i reklame gaver. så prøv at høre om nogen af dem kunne være interesseret i dine produkter.
En anden oplagt mulighed kunne være offline annoncering, i medier der henvender sig til virksomheds ledere, det kunne være dagbladet Børsen, de har jævnligt annoncer for firma /jule gaver.
Direkte mail med traditionel post, men her er det vigtigt at du har undersøgt hvem der er denne rette kontaktperson, det bedste er at ringe til dem først.
oplagt? Jeg har til stadighed ikke set så meget som én enkelt profitabel print-case
Nej selvfølgelig har du ikke det - men du skulle vel ikke arbejde med online marketing? Fordelen er jo at man rammer en rimelig specifik målgruppe , som du nok næppe vil nå med Facebook og div. online markedsføring. Nettet er jo meget selektivt så man finder kun det man søger og som Google mener vi skal finde. Lidt svært at finde et produkt man ikke havde i tankerne. Hvorimod en offline annonce er en god mulighed for at friste potentielle kunder.
oplagt? Jeg har til stadighed ikke set så meget som én enkelt profitabel print-case
Nej selvfølgelig har du ikke det - men du skulle vel ikke arbejde med online marketing? Fordelen er jo at man rammer en rimelig specifik målgruppe , som du nok næppe vil nå med Facebook og div. online markedsføring. Nettet er jo meget selektivt så man finder kun det man søger og som Google mener vi skal finde. Lidt svært at finde et produkt man ikke havde i tankerne. Hvorimod en offline annonce er en god mulighed for at friste potentielle kunder.
Print har forsvindende lille ROI. Det er blandt andet derfor, jeg har valgt at arbejde med online marketing - det virker, i modsætning til stort set alt offline.
Vil du drøne dine egne skillinger i print - go ahead. Men det er altså et dårligt råd at give andre, og det burde du vide.