Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af bolig, procentdel som virksomhed (værksted/kontor)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg arbejder med idéen om at starte selvstændig enkeltmandsvirksomhed som altmuligmand, og opfinder, ved siden af det arbejde jeg har, for at supplere min løn om vinteren.
Til det, har jeg brug for noget mere plads. Min forlovede og jeg, bor i øjeblikket i en lille lejlighed, og vi søger hus. Jeg ville gerne finde noget med værksted og plads til kontor.
Vil det være muligt at købe en del af huset med penge fra virksomheden, som jeg ikke udbetaler som løn, så jeg ikke behøver at betale andet end virksomhedsskat? (ideelt set hele huset, men jeg går ikke ud fra at det er muligt, da det sikkert ikke ville være lovligt for os at bo der).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal via en revisor men som udgangspunkt kan du ikke have huset i enkeltmands uden du benyttet VSO og det er lidt kompliceret og så er der også konsekvenser skattemæssigt ved at bo der selv

Du skal næppe dele huset ejermæssigt, næppe muligt og endeligt, kan du ikke leje ud til din virksomhed i en ejerbolig da erhvervsleje giver fuld skattepligt uden bundfradrag - men du kan få forholdmæssigt fradrag for husets skatter og forbrug, forudsat du overholder skarpe krav til ren virksomheds brug

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Sep 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville det være muligt at købe hele huset som virksomhed, og leje størstedelen af huset som lejlighed gennem firmaet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

mabrfy:

Ville det være muligt at købe hele huset som virksomhed, og leje størstedelen af huset som lejlighed gennem firmaet?

ja alt er i princip muligt, også din tanke. Vil det være klogt i forhold til senere salg eller kravet til lejen som ejer i firmaform og så selv bo der = meget tvivlsomt. Du kommer ikke uden om en masse overvejelser og beregninger som du ikke får et klart svar på herinde vil jeg påstå

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Sep 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, mange tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)