Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undervisning og moms?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg skal til at starte en virksomhed op, men har ændret lidt hvordan det skal forgå. Hvad jeg vil tilbyde kunder er det sammen, som er hjælpe dem med at skrive og planlægge deres bøger.

Min første plan var faktisk at lave online kurser via. videoer. Et kursus med 10 videoer osv og sælger dem.

Dog, nu har jeg tænkt lidt at gøre det lidt til noget undervisning i stedet for. Jeg synes nemlig jeg kan bedre hjælpe mine kunder ved at gøre det og de vil få mere ud af det.

Her er hvad jeg har i tankerne....

Jeg laver en video hvor jeg forklarer hvad man skal i hver opgave, hvor der så er materialer kunderne kan downloade og lave hvad de skal der på. Så kan kunderne, hvis de ønsker, sende deres afleveringer til mig, hvor jeg bedømmer dem og giver råd osv. F.eks. fortælle dem hvad de skal arbejde mere på og hvad der er godt.

Dog, ved siden af undervisningen, er der mulighed for at købe PDF'er og enkelt videoer til dem der ikke ønsker undervisning, men bare materialer som de kan udfylde og videoer de kan se.

Nu kommer mit spørgsmål...jeg ved at man kan blive moms fritaget ved undervisning, men ikke alle slags, så kan bare ikke finde hoved og hale i det.

Har læst lidt på det: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1947063

Men, bare for at være sikker...kan jeg så ikke bare betale moms ved det hele? Altså undervisning og det jeg sælger ved siden af? Jeg tænkte det ville være mere nemt for mig, så jeg ikke skal til at sortere undervisning og det jeg sælger fra hver gang moms skal ordnes. 

Håber i kan hjælpe, tak på forhånd :-)


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt kræver momsfrihed ved undervisning at det har et fagligt niveau svarende til normal fuld skole mm og at du har en tilsvarende kvalicerende uddannelse

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for svaret!

Så må jeg betale moms, men det regnede jeg så også med at jeg skulle :)

Er der andet man skal tænke på når man starte fjernundervisning? 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)