Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om selskabskapital ved IVS

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er i færd med at stifte mit nye selskab, hvor jeg har en kapital på ca DKK 20.000, som skal bruges på indkøb til vores varelager.

Må jeg bruge selskabskapitalen til indkøb? Hvis jeg fx køber ind for DKK 18.000, har jeg så en selskabskapital på DKK 2.000 eller DKK 20.000?

På forhånd tak for svar

Vh

Visionæren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Selskabskapitalen er stadigvæk 20.000 kr. Den ændrer sig ikke fordi du køber varer. Ved at købe varer for 18.000 kr bliver dit selskab hverken fattigere eller rige. Nu har du bare varer til en værdi af 18.000 kr. og 2.000 kr. på bankbogen.

Tilmeldt 12. Sep 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Sep 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for svar! Dette betyder vel at jeg på trods af jeg bruger 18.000 af min kapital, stadig har de 20.000 kr i kapital?

Vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Visionæren:

Hej John.

Tak for svar! Dette betyder vel at jeg på trods af jeg bruger 18.000 af min kapital, stadig har de 20.000 kr i kapital?

Vh

ja når det er varer du køber for de er ikke en udgift men blot skrifte fra penge i bank til værdi varer, Du må ikke få regnskabet til at gå ned med de 18.000 kr og derfor har du jo ikke underskud.
Du bør søge mere hjælp, for alt for mange IVS ender helt galt fordi det er let at stifte, men aldeles ikke lettere at drive end alt andet. Det behøver ikke være dyrt
Overvej http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html   Næsten 10% af alle eksisterende IVS tvangslukkes hver september - det siger lidt om, at mange slet ikke sætter sig ind i tingene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)