Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fremtiden for lille ApS, alene med finansiel indkomst og ældre, ikke ubetydeligt skatteunderskud?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 16. Sep 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et sådan ApS. I seneste regnskabsår blev egenkapitalen forrentet med ca. 5%. Eneste driftposter er udgifter til netbank, depot og kurtager etc. Anpartskapitalen er fuldt ud tilstede og mere til! Selskabet er momsregistreret, selvom der pt. ingen gavn er af det.

Men med de nye regler fra nytår omkring LEI for virksomheder der handler med værdipapirer, er jeg noget i tvivl om fremtiden.

Jeg ser 4 modeller:

1 : Anskaffe og vedligeholde en LEI med det bøvl og de udgifter det medfører. (Bl.a. ingen dansk LEI udbyder. Ved ikke om min, billigste, netbank tillader udgående udenlandske bankoverførsler!)

2 : Afvikle alle papirer og finde andre investerings- og/eller arbejdsområder. FlexFunding måske?

3 : Lukke selskabet og hive kapitalen ud.

4 : Sælge selskabet.

Selskabet er en bibeskæftigelse.Min normale lønindtægt efter skat er større pr. måned end hele sidste regnskabsårs resultat!

Der er et væsentligt skatteunderskud grundet ret gamle og mindre heldige investeringer. Tyske Phoenix bl.a.!

Dette vil jeg næppe få gavn af ved model 3?

Men kan en evt. køber bruge det ved model 4?

Kræver det, at selskabet sælges med, i hvert fald nogle, aktuelle investeringer intakt?

Kan nogen komme op med en brugbar model 5-8?

H

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 02:12
Hvor mange stjerner giver du? :

I forhold til LEI koder, så koster det omkring 1000 kr., i oprettelse og under det halve i årlige gebyrer. hvis du forrenter din egenkapital med 5% så tænker jeg at det ikke er det som gør den store forskel i sidste ende. 

Det er EU lovgivning hvor alle værdipapircentraler kræver sådan et nummer fra starten af 2018. Det vil overrakse mig hvis din nuværende bank med depotet ikke kontaker dig omkring dette inden årskiftet.

Hvis du vil undgå det, så kan du formentlig rykke dine konti og depoter udenfor EU. 

I forhold til at lukke dit selskab, så vil tidligere skattemæssige underskud gå tabt. Det samme hvis du sælger virksomheden, da der er nogle krav til ændring i ejerforhold og hovedaktivitet, som kan gøre at underskuddet går tabt.

Hvis du vil kigge på alternative investeringer, så kan du overveje at investere i unoterede investeringsselskaber, K/S projekter eller valutaer. 

Fra København
Tilmeldt 2. Nov 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Bemærk at en LEI-kode først er nødvendig, når du skal købe eller sælge værdipapirer. Du kan godt have dine nuværende værdipapirer liggende i depot og så nøjes med at anskaffe en LEI-kode, den dag du ønsker at sælge dem.

Den billigste LEI-udsteder er pt. Bloomberg, der tager 75 USD (≈ 480 DKK).

Fra Aarhus
Tilmeldt 2. Nov 17
Indlæg ialt: 46
Fra  Bourbon Beans I/S Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej H

Det jeg ser som det mest oplagte er at beholde dine nuværende papir (hvis de er investeringsværdige at beholde selvfølgelig) og så overveje andre investeringsområder som du selv nævner, FlexFunding, Lendino, Brichshare hvis du finder dem investeringsværdige og selvfølgelig har lyst til at drive selskabet videre. 

Ellers kunne du overveje om der var andre konkrete ting du kunne drive i dit selskab, som f.eks. ejendomsinvstering, anpartsprojekter mm.

Håber du finder ud af det

Mvh. Martin

Friskt ristet kaffe god -> bourbonbeans.dk -> Amino rabatkode: "iværkRABAT" (Gælder ikke faste leveringer)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)