Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

evt forhandler interesseret i mine produkter - hvordan gør man?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 14. Sep 17
Indlæg ialt: 17
Fra  thejonico.dk Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude :-)

Jeg har min egen virksomhed samt min egen webshop www.thejonico.dk, hvor jeg laver "personlige" lædernøgleringe mm.,

Jeg sælger pt kun til privatpersoner.

Jeg er tidligere i dag blevet kontaktet af en norsk webshop, som ønsker at indkøbe nogle af mine produkter og sælge i deres webshop, hvilket er meget spændende og et mål på længere sigt.

Hvad har I af erfaringer?
Hvordan prissætter jeg produkterne til en forhandler?
Og er der noget bestemt jeg skal være opmærksom på ved Norge, når det ikke er et EU-land? (Jeg er eksportrigistreret og ca. 20 % af mit salg til private kunder i Norge.

Håber nogle kan hjælpe :-)

Hilsen Nicoline

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er intet problem i at eksportere til B2B til Norge. Det er dog altid vigtigt at i får aftalt betalings og leveringsbetingelser betingelser.  Umiddelbart vil jeg anbefale forudbetalingen, på længere sigt kan man så gå over til lidt kredit.  Pas på med ikke at lave nogen eksklusiv aftale med kunden, da det vil kunne begrænse dine fremtidige muligheder på det norske marked.

Det er svært at sige noget om prissætningen, da det afhænger af markedspriserne i Norge. vigtigt er det dog at I ikke  starte ud med for lave priser, da det altid er svært at hæve dem igen. 

I øvrigt nogle super lækre produkter og en virkeligt lækker hjemmeside I har.

Held og lykke med produktet.

Ravn

Fra Hornslet
Tilmeldt 27. Mar 11
Indlæg ialt: 69
Fra  Viradata Viradesign Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolinegb

Tillykke med at det udenlandske marked har fået øjende op for dine flotte og stilrene produkter.

Ang. prissætning ville jeg undersøge ligene nicher i Norge og pris sætte lidt der efter dog heller lidt for højt end for lavt da som Ravn skriver er er det en hel del nemmer at sætte prise ned end at forhøje den.

Jeg ved godt det er spænede og fantastisk at Norge har fået øjende op for dine lækre produkter og man rigtig gerne vil have gang i noget B2B men hold hovedet koldt og husk på hvad du er vær :)

Dog er Norge ikke i EU men de er en del af Skandinavien og derfor vil du ikke have nogle problemer med at sælge dine produkter B2B i Norge.

Som Ravn også siger husk at få styr på leveringsbetingelser og betalinger inden du sender dem noget og til en start vil jeg bestemt også forslå Forudbetaling og når der med tiden er opbygget en tillid mellem jer og i har fået et godt samarbejde op at køre kan man jo overveje lidt kredit som lidt goodwill fra din side af men bestem ikke noget man skal gøre det er en vurderings sag.

Du skal også vide at din hjemmeside afspejler dine produkter rigtig flot og du har gjort et flot stykke arbejde med at få dem præsenteret fantastisk :)

Held og lykke med dit forretnings eventyr her fra.

Med venlig hilsner

Casper Kromann Nielsen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)