Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette dårlig forretnings skik?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Sep 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg søger feedback på følgende problem stilling:

1) Jeg var ikke i stand til at betale mine hus terminer i nogen måneder efter jeg mistede mit job under bevilget orlov og min arbejdsgiver ikke betalte min opsigelsesperiode. Jeg fik medhold i retten vedr. sagen og afventer stadig betaling af ca. kr. 360.000.

2) I tillæg får jeg udbetaling af midler fra Lønmodtagernes Dyrtidsfond ultimo Oktober da jeg bliver 60 medio Oktober.

3) Jeg har fået tilbud om afdrag/henstand allerede fra d. 9/6 af realkreditten, og fik endnu et brev vedr. dette d. 30/8.

4) En anden afdeling af realkreditten sendte Maj terminen til inkasso ultimo Juli (hvor jeg var borte fra mit hus), og jeg så først inkasso skrivelsen d. 21/8.

5) Jeg har været i kontakt med fogedretten for at gøre dem opmærksom på at der ikke er grundlag for sagen (pga henstand). De afventer besked fra advokaten. Og i tillæg har jeg ikke modtaget nogen indkaldelse fra fogedretten endnu - og sagen er iflg. advokaten berammet til d. 21/9.

6) Advokaten siger nu at deres klient muligvis vil opretholde fogedretsmødet d. 21/9 og ønsker at gøre udlæg i ejendommen, men at sagen herefter kan afvente afvikling jf. den aftale der er indgået med långiveren.

7) Långiveren bekræfter igen i dag at den termin der søges inddrevet er omfattet af henstands aftalen.

Spørgsmål:

a) da jeg ikke modtaget nogen officieindkaldelse fra fogedretten til d. 21/9 (kun hørt om dette fra advokaten) - skal jeg så stille op til mødet d. 21/9? Og hvis jeg ikke stiller op hvad sker der så?

b) da jeg har fået henstand allerede 9/6 (før sagen blev sendt til inkasso) - hvem skal betale inkasso salær og foged gebyr?

c) er jeg bedre stillet med at betale den nævnte termin tilångiveren og ikke til advokaten inden d. 21/9 (da jeg ikke ønsker at betale deres salærer hvis jeg kan undgå dette)?

Jeg vil efter feedback her tale med långiveren imorgen, men søger noget ammunition inden...

På forhånd tak for ind spark ...

BigDog

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det var da godt nok optimistisk kl. 18:29 at bede om respons "inden i morgen". Er det dét, du mener med "dårlig forretningsskik" :-D?

Er der spørgsmål et døgn efter, som stadig er relevante? Umiddelbart virker det tilpas kringlet, så jeg er sikker på, at du vil kunne tjene udgiften til en egen advokat ind flere gange. Jeg ser f.eks. uberettiget opkrævninger af gebyrer osv. som et eksempel på dette. Jeg kan anbefale jr@proehvervsadvokaterne.dk, og så kan du sove endnu bedre om natten..

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)