Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Havet

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj og Halløj!

Jeg har for første gang fået varer via containerskib fra Japan. Fragtaftalen var, at jeg selv skulle stå for fragtomkostningerne fra Port of Arrival.

De spurgte hvilken Port jeg ville have dem leveret til, hvortil svaret var KBH. Herefter fik jeg en Bill of Lading hvor de havde angivet Hecksher som modtagerfirma.

Containerskibet kom, og jeg fik mail fra Hecksher om at de var modtaget og ville blive sendt. og jeg modtog dem et par dage efter (Easy Peasy)

Regningen for forsendelsen og for Toldekspedition forløb sig til små 800kr. hvilket var hvad jeg havde regnet med. Men Terminalomkostninger, Import Dokumentation mm. forløb sig til 3.200kr.

Min forsendelse var på knap 4m3 (to EU paller)

Det kan sagtens være dette er helt standard. Mit spørgsmål er om jeg kunne havde valgt en anden (billigere) port, eller om jeg skulle havde taget fat i et speditørfirma (eller hvad sådan et hedder) selv.

Ud for "Terminalomkostninger" står der 1200W/M hvilket jeg ikke helt ved hvad går ud på. - denne post står for 1450kr af den samlede regning.

Håber nogen har erfaringer med dette?

- Jesper

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt skal en indfortoldning ikke koste mere en 250-400 DKK alt afhængig af speditør.

Tilmeldt 7. Aug 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn!

Der kan man bare se! - det link du sender til ligner grangiveligt min regning (Helt ned til de 1442kr i THC)

men er det så Hecksher der har "snydt" mig? - eller udfylder de bare papirerne?

Har du et link eller en liste til speditøre jeg kunne ringe til og høre hvordan og hvorledes?

Mange tak for svaret! - rart at vide jeg ikke bare er en "nærig pind" :D

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jack_frost:
men er det så Hecksher der har "snydt" mig? - eller udfylder de bare papirerne?

Nej de udnytter bare den situation du står i, men du kan jo altid spørge dem hvorfor en indfortoldning skal koste så meget som de tager ;-)

Du kan prøve at tage fat i f,eks

PrimeCargo eller DSV

Tilmeldt 7. Aug 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen!

Jeg ser det som en lærefejl. Alt ialt er mer regningen på 2.200 mere end hvad jeg havde regnet med. Så det vælter ikke budgettet denne gang. Men ville da være lækkert at kunne skrabe dem af til næste gang :)

Det forsøger jeg til næste gang! - Jeg takker for at gøre mig lidt klogere og for at bruge din tid på at svare!

Rigtig god aften!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jack du er velkommen hvis du har flere spørgsmål i fremtiden.

Husk at købe en transportforsikring hvis du får en danske speditør til at hjemtage godset for dig. Du kan købe billigere transportfoprsikring hos First Marine A/S.

I øvrigt at det en god ide at få priser fra nogle forskellige speditører,( der kan være stor prisforskel) bed altid om at få en "all in" pris så får du ingen økonomiske overraskelser efterfølgende.

Må man spørge hvad det er for vare du får hjem fra Japan?

Tilmeldt 7. Aug 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Det er tøj (pyjamas'er) :)

Der går lidt før jeg skal bestille igen, men når jeg skal kan det være jeg hænger dig op på tilbuddet om at besvare flere spørgsmål :D

Endnu engang mange tak for svar!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)