Halløj og Halløj! Jeg har for første gang fået varer via containerskib fra Japan. Fragtaftalen var, at jeg selv skulle stå for fragtomkostningerne fra Port of Arrival. De spurgte hvilken Port jeg ville have dem leveret til, hvortil svaret var KBH. Herefter fik jeg en Bill of Lading hvor de havde angivet Hecksher som modtagerfirma. Containerskibet kom, og jeg fik mail fra Hecksher om at de var modtaget og ville blive sendt. og jeg modtog dem et par dage efter (Easy Peasy) Regningen for forsendelsen og for Toldekspedition forløb sig til små 800kr. hvilket var hvad jeg havde regnet med. Men Terminalomkostninger, Import Dokumentation mm. forløb sig til 3.200kr. Min forsendelse var på knap 4m3 (to EU paller) Det kan sagtens være dette er helt standard. Mit spørgsmål er om jeg kunne havde valgt en anden (billigere) port, eller om jeg skulle havde taget fat i et speditørfirma (eller hvad sådan et hedder) selv. Ud for "Terminalomkostninger" står der 1200W/M hvilket jeg ikke helt ved hvad går ud på. - denne post står for 1450kr af den samlede regning. Håber nogen har erfaringer med dette? - Jesper |
Jack_frost:eller om jeg skulle havde taget fat i et speditørfirma (eller hvad sådan et hedder) selv.
Ja det skulle du.
Der er et utal af gange advaret mod at lade firmaer fra østen forstå en del af transporten. Til en anden gang bør du købe Ex Works eller FOB havn. og så få en dansk speditør til at hjemtage godset fra dig da det bliver langt billigere.
https://www.amino.dk/blogs/mortenlaerkholm/archive/2014/09/19/fragt-f-230-lden.aspx