Det er korrekt Jeg har fået 15-20 mails med indlæg fra folk der skændes om, hvem der var klogest - iøvrigt lettere irrelevant for mit spørgsmål. Men ingen tvivl om at jeg vender tilbage med responsum på indlæggene - så snart jeg har tiden til det. Og tak for alle jeres indlæg i øvrigt
Thomas :-)
|
soft:mcsolutions:Hold dig for guds skyld fra dataloger, de er oftest dygtige men langt fra praktiske. Dvs de er ikke erhvervsmindede og det betyder at de ofte er tilbøjelige til at genopfinde hjulet selvom det måske forlænger udviklingstiden unødigt. Gå ikke efter uddannelsen, gå efter en med mange glade reference kunder og mange års erfaring.
Ja, folk skal helst have en uddannelse. Du er vel heller ikke interesseret i en autodidakt læge.
Der er dem der "fatter det" og dem der ikke "fatter det" med IT. Hvis en udvikler fatter det, så skal personen nok tilegne sig den nødvendige viden for at træffe en god beslutning når der er brug for det. Hvis udvikleren ikke fatter det, så er det ligemeget hvor meget personen tager af uddannelse for personen vil stadig træffe beslutninger der ikke fungerer særlig godt i praksis - de har hørt at det "burde virke" i teoribøger, men de opdager simpelthen ikke at det ikke virker i praksis og de laver de samme fejl igen og igen. Dem der ikke fatter det er de personer der til afgangsprojektet skynder sig at vælge at stå for rapportskrivningen eller korrekturlæsning. Når de er færdige med uddannelsen og får et job, så bruger de mange kræfter på at dokumentere uforståeligt kode og håber på at koden så bliver nemmere at forstå frem for at ændre koden til at være mere forståelig. De skriver en kommentar til næsten hver anden linje kode fordi de ikke selv fatter hvad koden gør. Mit bedste gæt er at mindre end 5% af dem der arbejder med IT fatter det, så hvis du har fundet en af dem, så sørg for at holde godt fast i personen ;-)