Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg gøre - programmør søges

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Soft: Du har ingen chance for at tage brødet ud af munden på mig det har intet med det at gøre. Jeg er upset over at du misinformere her på Amino, intet andet.

Jeg er uddannet markedsføringsøkonom, en af mine ansatte er uddannet datamatiker og han er enormt dygtigt. Vi har haft en anden datamatiker til samtale som var så dum at han ikke kunne vende en skruetrækker rigtigt. Vi har arbejdet med datamatikere der startede projektet med at kode en stak optimeringsmoduler til Apache. Hvorefter at vores udvikler (som har HHX som sin eneste uddannelse) gik ind og aktiverede nogle eksisterende Apache moduler som gjorde stort set det samme, men på en tiende del af tiden.

Pointen er, du kan lære en klog mand at kode. Men du kan ikke lære en dum koder at være klog. Dumhed og klogskab handler om meget mere end at kunne regne og lave UML diagrammer. 

Det er fair nok du vil lege med mig men lad være med at lade det gå ud over andre! 

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 00:44

mcsolutions:

nogen af de dygtigste folk i branchen har halve eller slet ingen uddannelser. Det er et fact,

Men det er også et fact at nogle af de dårligste folk i branchen ingen uddannelse har! Så den pointe er der ca. ligesåmeget hold i som den med kun at ansætte en datalog! Med mindre uddannelsen er lavet om siden 1998 kan man groft sagt sige at datamatikere lærer programmering i praksis og dataloger i teorien. Hvem der er bedst afhænger ikke af uddannelsen - men som MC også siger af personen!

Det eneste der ligger nogenlunde fast er at vil du have en programmør der kan sit kram - uddannelse eller ej, koster det, og så er det jo blot et spørgsmål om at finde frem til hvilken kvalitet man forventer, og hvad man vil betale for det der skal udføres! 

Det der så kan være problemet med at hyre en programmør er muligheden for at kontrollere kvaliteten af arbejdet, hvis man ikke selv kan programmere - at noget virker er jo absolut ikke ensbetydende med at det er kvalivare - de fleste kan se om en grafiker kan sit kram, alle kan måle om sælger sælger noget, men at se om en koder performer ordentligt, eller lign. kan være lidt problematisk. Derfor skal du som Martin også er inde på koncentrere dig om personen kan det du forventer, og kan vise det - uddannelse eller ej.

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:50

Regin Jæger Madsen:

Men det er også et fact at nogle af de dårligste folk i branchen ingen uddannelse har!

Nemlig ... så vi er sådan set tilbage til der hvor at uddannelserne i og for sig er ubrugelige fordi de hverken fortæller om du kan eller ikke kan dit kram, du er, desvære, som det er nu nødt til selv at vide noget om det når du hyrer en.

Regin Jæger Madsen:

Så den pointe er der ca. ligesåmeget hold i som den med kun at ansætte en datalog! Med mindre uddannelsen er lavet om siden 1998 kan man groft sagt sige at datamatikere lærer programmering i praksis og dataloger i teorien. Hvem der er bedst afhænger ikke af uddannelsen - men som MC også siger af personen!

Den er lavet om men det er stadig tilfældet, de 3 dygtige Datamatikere i klassen vil jeg hundrede gange hellere ansætte end jeg vil ansætte en datalog...med mindre vi snakker et eller andet abstrakt forskning hvor datalogen sikkert vil have en fordel.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:38

Selvfølgelig er uddannelse godt, men jeg syntes at det generalt i Danmark er for meget fokusering på hvilken uddannelse man har og ikke hvilke evner og erfaring.

Jeg bor i England og har fået nogle fantastiske muligher her uden af havde andet end en HG uddannelse. Herover kigger man mere på personen end papiret, de fleste tager en bachelor og kommer aldrig til at arbejde med det fag de tog det i. Eks har jeg en ven som har en bachelor i teologi, men arbejder som business development manager . Dog må jeg sige at IT branchen er en undtagelse  i Danmark.

Selvfølgelig er der undtagelser såsom læger og tandlæger hvor man bør havde uddanelseBig Smile 

Fra Sydfyn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 00:55

Hmm..  interesant mudderkastning, er der nogle af jer kloge hoveder der så kan fortælle hvilken uddannelse ham / hende havde der opfandt hjulet? og hvad vedkommende hed?  hvilken uddannelse havde dem der opfandt pyramiderne?

Jeg har set op til flere virkelige gode programmører der er "selvudlært", den ene af dem kan, flash,php,js,asp,aspx,c,c++,basic, og en del flere jeg har glemt, han skriver alle programmer i en alm text editor hurtigere end de kan skrives i feks. Dreamweaver, Frontpage, m.v. - Det det handler om er om man brænder for det man gør og ikke om en eller anden fancy tittel.

Jeg har stor respekt for de chefer der kikker på resultatet frem for titlerne.

Jeg har mange gange set folk med uddannelse lært det de har fået at hvide de skal lære, og det var så det, men de brændte ikke for det, og det er det det hele handler om specielt i it - at brænde for det og omstillings evne.

Mvh

Niels

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:39
Hej Thomas,

Jeg kan helt klart anbefale et meget stabilt samarbejde, med en enkelt eller nogle enkelte levandøre.
Jeg har ingen egentlig timepris, men i de fleste tilfælde en "projekt" pris som er lidt under markedsprisen. Udover at jeg fx kan levere professionelle CMS løsninger, kan jeg ligeledes levere professionel hosting - begge dele af høj kvalitet.
Du kan evt. læse mere her: http://webname.dk/?pageid=42&title=Samarbejde
Du er til hver en tid velkommen til at kontakte mig på jh@webname.dk eller på 42 80 80 60

Håber du finder en god løsning - så du kan levere et professionelt resultat til dine kunder.
Fra Sydfyn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 21:07

Hej..

Jeg skal ikke gøre mig klog på om en time pris på 900.- er for meget eller lidt da jeg ikke kender kvaliteten af arbejder, men når jeg ser jeg priserne på jeres webhotel kan jeg ikke lade være med at spekluere op om der ikke er skrevet forkert med 500 mb for kr. 599.00, det ma da være 500GB for 599,00 - ikk.?

mvh. Niels

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:30

nielskvik:

Hej..
Jeg skal ikke gøre mig klog på om en time pris på 900.- er for meget eller lidt da jeg ikke kender kvaliteten af arbejder, men når jeg ser jeg priserne på jeres webhotel kan jeg ikke lade være med at spekluere op om der ikke er skrevet forkert med 500 mb for kr. 599.00, det ma da være 500GB for 599,00 - ikk.?
mvh. Niels

Hej Niels,

(Jeg formoder der er mig, du henviser til?)
Nej det er for 500 mb. Hvis du syntes prisen er høj, vil jeg anbefale dig at kigge på nogle af mine konkurrenter.
fx:
http://dir.dk/Produkter/WebHotel/PHPwebhotel.aspx
http://scannet.dk/webhotel.asp
Søg evt på google.

Hvis du sammenligner Webname med fx Servage, som jeg tror du gør nu - er et par af de kæmpe forskelle at Webname har meget få kunder pr. server, holder meget høj kvalitet, utrolig hurtig - både hjemmesiden og upload via FTP. Udover disse fordele har Webname meget høj oppetid, og kanon god dansk email og telefon support.  

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:17

Vi holder til i Århus C så det kunne da være oplagt at vi skulle indlede et samarbejde.

Der er dog lige to ting, vi er nok en smule dyrer end mange andre du kan finde og ud over det så er de tre programmører i TakeTwo blandt de frygtede dataloger Geeked de har dog en helt del praktisk erfaring så jeg tror det går.

Hvis vi indledte et fast samarbejde og du jævnligt leverede arbejde i vores retning kan vi naturligvis finde en aftale i forhold til prisen. Om ikke andet så sparer vi jo en masse ressourcer i forhold til at finde kunderne selv. 

Til gengæld kunne vi nok også godt bruge lidt grafisk assistance en gang i mellem.

/Peder 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:26

Et vigtig element i at finde en samarbejdspartner er selvfølgelig også at man rent faktisk respondere på henvendelser man modtager Wink

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)