Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg gøre - programmør søges

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Soft: Du har ingen chance for at tage brødet ud af munden på mig det har intet med det at gøre. Jeg er upset over at du misinformere her på Amino, intet andet.

Jeg er uddannet markedsføringsøkonom, en af mine ansatte er uddannet datamatiker og han er enormt dygtigt. Vi har haft en anden datamatiker til samtale som var så dum at han ikke kunne vende en skruetrækker rigtigt. Vi har arbejdet med datamatikere der startede projektet med at kode en stak optimeringsmoduler til Apache. Hvorefter at vores udvikler (som har HHX som sin eneste uddannelse) gik ind og aktiverede nogle eksisterende Apache moduler som gjorde stort set det samme, men på en tiende del af tiden.

Pointen er, du kan lære en klog mand at kode. Men du kan ikke lære en dum koder at være klog. Dumhed og klogskab handler om meget mere end at kunne regne og lave UML diagrammer. 

Det er fair nok du vil lege med mig men lad være med at lade det gå ud over andre! 

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 00:44

mcsolutions:

nogen af de dygtigste folk i branchen har halve eller slet ingen uddannelser. Det er et fact,

Men det er også et fact at nogle af de dårligste folk i branchen ingen uddannelse har! Så den pointe er der ca. ligesåmeget hold i som den med kun at ansætte en datalog! Med mindre uddannelsen er lavet om siden 1998 kan man groft sagt sige at datamatikere lærer programmering i praksis og dataloger i teorien. Hvem der er bedst afhænger ikke af uddannelsen - men som MC også siger af personen!