Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg gøre - programmør søges

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

soft:

Søg på internettet efter en selvstændig programmør, som har være selvstændig en håndfuld år, og som har en datalogi-uddannelse.

Hold dig for guds skyld fra dataloger, de er oftest dygtige men langt fra praktiske. Dvs de er ikke erhvervsmindede og det betyder at de ofte er tilbøjelige til at genopfinde hjulet selvom det måske forlænger udviklingstiden unødigt. Gå ikke efter uddannelsen, gå efter en med mange glade reference kunder og mange års erfaring.

Vi kunne selv være et godt bud men desvære går vi ikke under 450kr i timen og det mener du jo er for dyrt :)

Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 21:38

Uffe Fey / Idenion:

soft:
og som har en datalogi-uddannelse.

Det er overhovedet ikke nødvendigt.

Nu taler jeg om mine erfaringer (fra cirka 1990) ; du kan selvfølgelig finde folk med høj intelligens inden for alle retninger.
Tilmeldt 28. May 07
Skrevet kl. 21:39

mcsolutions:

Hold dig for guds skyld fra dataloger, de er oftest dygtige men langt fra praktiske. Dvs de er ikke erhvervsmindede og det betyder at de ofte er tilbøjelige til at genopfinde hjulet selvom det måske forlænger udviklingstiden unødigt. Gå ikke efter uddannelsen, gå efter en med mange glade reference kunder og mange års erfaring.

Ja, folk skal helst have en uddannelse. Du er vel heller ikke interesseret i en autodidakt læge.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:36

soft:

Ja, folk skal helst have en uddannelse. Du er vel heller ikke interesseret i en autodidakt læge.

Hvor i alverden har du den opstoppede holdning fra? Du lyder ihvertfald ikke til at have været i IT branchen de sidste 10 år ... 

Tilmeldt 28. May 07
Skrevet kl. 22:51

Opstoppede ? Det ord står ikke i min ordbog. Man kan have en 'opstoppernæse' - måske er du også kommet for hurtigt ud af skolen Smile

Yes, jeg har været i branchen i mange år, og jeg har sparket en del folk ud med mindreværdskomplekser.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:04

Nogle af de bedste programmører jeg har og har haft ansat, har ikke haft en relevant uddannelse..
Jeg spørger ikke engang når jeg ansætter, jeg interesserer mig blot for om vedkommende kan det de skal.

Dbh Martin

Tilmeldt 28. May 07
Skrevet kl. 23:24

Jamen, så går vi ned til smeden næste gang, vi har et problem med tænderne...

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:25

For sjovs skyld kan man jo lige nævne at man stort set intet lærte på datalogi om webprogrammering i det meste af 90erne - så det var så som så med kvalfikationerne for de nyuddannede Stick out tongue

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:28

soft:

Jamen, så går vi ned til smeden næste gang, vi har et problem med tænderne...

"soft": Hold op med at vær' tøsefornærmet og vågn op til dagens realiteter!

Til jer andre: Det "soft" her gør er at han illustrere hans manglende branchekendskab, hvilket kaster et utroværdigt lys over de udtallelser han kommer med som kræver brancheforståelse, nogen af de dygtigste folk i branchen har halve eller slet ingen uddannelser. Det er et fact, om i gider lytte til ham er op til jer. Jeg gider ikke rette på ham mere ... det ender bare i muderkastning :)

Tilmeldt 28. May 07
Skrevet kl. 23:44

mcsolutions:
Til jer andre: Det "soft" her gør er at han illustrere hans manglende branchekendskab, hvilket kaster et utroværdigt lys over de udtallelser han kommer med som kræver brancheforståelse, nogen af de dygtigste folk i branchen har halve eller slet ingen uddannelser. Det er et fact, om i gider lytte til ham er op til jer. Jeg gider ikke rette på ham mere ... det ender bare i muderkastning :)

Rolig nu, jeg tager ikke brødet ud af munden på dig.

Nej, jeg er skam ikke fornærmet, men du er bare så nem at drille. Jeg tænkte på dig, da jeg skrev de første indlæg om autodidakte programmører, og jeg regnede også med, at du kom på banen. Så selv om web-programmering måske er min branche, så er psykologi en interessant ting. Folk er forudsigelige - ligesom programmer.

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)