Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg gøre - programmør søges

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 31. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har haft mit efter firma, som bibeskæftigelse siden 1999.

Nu er jeg kommet så vidt, at det kunne være spændende at køre det som fuldtidsbeskæftigelse.

Jeg er udlært grafiker og har derfor ikke brug for assistance når det gælder det grafiske (hverken til tryk eller web)

Men gennem årene har jeg samarbejdet med flere forskellige programmører - til at udføre det "svære" programmering (i mine øjne)

Problemet er, at hvis jeg skal bruge en ekstern programmør, så vil mine priser blive temmelig høje - da jeg jo skal ligge en fortjenste oven i omkostningerne ved programmøren.

Så mit spørgsmål er - hvad skal jeg gøre?

Skal jeg forsætte med at bruge eksterne leverandører - eller skal jeg gå efter at få tilknyttet en mere fast? (kan ikke betale en fastansats lønning)

Er der nogen derude, der kender en i Århus området - eller bare over hele landet - som evt. er interesseret i et samarbejde?

Eller er der en der har et godt forslag til hvad jeg bør gøre?

Jeg glæder mig, til at høre jeres syn på min situation.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 15:13

Thomas, kan du ikke skrive lidt om teknikken, som du har brug for hjælp til (.net, html/cssl, php eller hvad) og hvilket omfang du forventer?

Tilmeldt 31. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:22

Jeg sværger ikke til noget bestemt programmeringssprog, men indtil videre har jeg fået lavet kode i ASP og ASP.NET.

Jeg kan selv HTML og CSS til husbehov. 

Jeg har fået lavet mit eget CMS-system, webshop, nyhedsmail-system og booking-system, alt sammen i ASP (classic).

Jeg søger en som er interesseret i et samarbejde (muligvis begge veje) som måske endda på sigt har mod på at indgå som partner i remarks.

Det er både helt små og ganske store opgaver - og jeg skal bruge en som kan give en pris på en opgave, og så udføre den til UG.

Fra Sydfyn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 16:14

Hej.

Ja den er svær, man kan meget nemt komme af med 500-2000 i timen til en kodeknuser, hvis jeg var dig ville jeg nok søge en lille kodeknuser, og så få fast pris på opgaven fra gang til gang indtil du har så meget gang i din virksomhed så du selv kan ansætte en.

Der findes endnu nogen som går mere op i koden end i penge.

Lige pt. kan jeg ikke huske webstedet, med jeg har set et eller andet sted hvor man kan lægge opgaven ud, og så byder folk ind på opgaven vist nok i $, men det betyder vel ikke så meget, der er jo til forskel på danmark mange ledige kodeknuser i USA til rimelige penge.
Prøv at google asp script eller php script, før eller siden vil du ramme div. forummer hvor kodning tilbydes.

Hvis du har store opgaver skulle du måske kikke på Indien det skulle efter sigende være billigt.

Når du nu kan html og css, var det måske en ide at søge på microsoft efter visual basic, eller studio 8 (2008), der findes mange tuturials videoer om hvordan man laver databaser, programmer, website m.m. både i basic, og i .net (aspx), det har jeg selv haft en del fornøjelse af, det er lige til at gå til, og nemt at få den første side op at køre. desværre er jeg "arbejdsramt" så jeg har endnu ikke haft tid til det helt store..

Håber dette kan hjælpe dig.

Mvh.

Niels

Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 16:27

Hej Thomas

Søg på internettet efter en selvstændig programmør, som har være selvstændig en håndfuld år, og som har en datalogi-uddannelse.

Jeg kan ikke anbefale at gå til indien (hvis du er interesseret i outsourcing, så anvend et dansk firma, som har speciale i outsourcing. Og brug ikke indien, men derimod fx østeuropa), og jeg kan ikke anbefale at bruge autodidakt eller lignende arbejdskraft - selv om det lyder billigt, så er det ikke billigt (længere tid, mange fejl, skrammel kode, pludselig manglende interesse, etc).

Men søg på internettet - og vær kritisk. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:38

Hej Thomas

Hvis jeg var dig vil jeg lede efter en god fast samarbejdspartner. Evt. et lille lokalt firma eller en freelancer. Hvis det er den samme du bruger hver gang, vil du på sigt spare en del tid i kommunikationen.

Det kunne jo være oplagt, hvis du kunne finde et firma som også manglede din ekspertise.

Jeg er selv Digital designer og benytter mig jævnligt af samarbejdspartnere til opgaver, som jeg ikke brænder og hvor andre vil kunne gøre det bedre. Det drejer sig jo om, at lave det man syntes er aller sjovest(hvilket forhåbentlig også er det man er bedst til).

Så ta' en rundtur på google, og så må du ellers i gang med telefon eller mail. Så bør du nok kunne finde en samarbejdspartner, du bliver glad for.

Venlig hilsen
Morten Justesen
www.redefine.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:55

Jeg arbejder selv som freelance programmør (PHP) til rimelige penge.

Er bosiddende i Herning, og vil gerne høre mere om de projekter du kunne forestille dig et eventuelt samarbejde indenfor.

Både angående størrelsen, samt antal projekter. 

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 20:27

nielskvik:
Der findes endnu nogen som går mere op i koden end i penge.

Sådanne mennesker er typisk møgelendige til deres fag. Man tager sig kun dårligt betalt hvis man ikke er god nok til det modsatte - ganske elementært.

(Og nej, jeg prøver ikke at forsvare at bruge professionelle af egen interesse, for jeg har alligevel ikke tid) 

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 20:28

soft:
og som har en datalogi-uddannelse.

Det er overhovedet ikke nødvendigt.

Jeg kan i øvrigt heller ikke anbefale Pakistan. 

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Sydfyn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 20:42

Nu havde jeg godt nok ikke tænkt på at anbefale en eller anden tilfældig kamel fører, men det jeg havde i tankerne var at sas har lagt en stor del af deres it i Indien så vidt jeg husker, og et eller andet sted må man vel forvente at sas ikke er komplet idioter.

Østlande? ja det har jeg prøvet, magen til useriøst misk mask skal man sq lede længe efter, se de tråde om dating, og ellers kunne jeg underholde om russer programmører.

Dem jeg indtil vidre har haft de bedste oplevelser med er fra USA. og det både kvalitet og pris

Mvh

Niels

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)