Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frugt på arbejdspladsen..

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

For godt en uges tid siden flyttede jeg ind i et rigtig flot og lækkert kontor sammen med 3 andre små virksomheder...

Jeg er en utrolig stor frugt-spiser, så mit forbrug på kontoret kan nok  godt løbe op i omkring 100-150kr om ugen (blot for mig selv/min virksomhed), og mit spørgsmål er så - er det noget jeg kan trække fra over firmaet, eller må jeg punge ud for dette ?..

Det ligger på kontoret det hele - så kommer aldrig i nærheden af min private, men blot en arbejdsgode heroppe....

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 20:58

Det er et personalegode. Mon ikke det kan gå ind under bagatelgrænsen? "Personalegoder, som arbejdsgiveren i overvejende grad har stillet til rådighed af hensyn til den ansattes arbejde, beskattes kun, hvis den samlede værdi af disse goder overstiger en satsreguleret bagatelgrænse på 5.000 kr (2005)". Altså hvis du ikke har for mange andre af den slags små julelege.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=124985

Tilmeldt 24. Jan 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:14

Hej Brian

Jeg kører selv med økologisk firmafrugt i trekantsområdet og det er fuldt fradragsberettiget. Ligningsvejledningen 2005 afsnit E.B.3.7.1 at såfremt udgiften har til hensigt at fremme personalets velfærd og give dem et bedre arbejdsmiljø kan beløbet fratrækkes fuldt ud.

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 11:58

Det var da super :)..

Tror desværre ikke jeg kan komme ind under en frugt-løsning, da det kun er til mig, men så kan jeg vil bare trække mine føtex-bonner med frugt fra ?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 01:12

Hvis du er eneste medarbejder i en enkeltmandsvirksomhed, gælder reglerne om personale-småforplejning ikke. Du kan fratrække udgiften til frugt i forbindelse med kundemøder og tilsvarende. Men ikke indkøb alene til dig selv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:50

Hej!

Jeg mener nu også, at Annettes svar er korrekt. Bagatelgrænsen vil næppe kunne bruges her.

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 12:20

Hvorfor kan bagatelgrænsen ikke bruges her?

Det typiske eksempel på små personalegoder der er skattefri indenfor bagatelgrænsen er avisabonnementet (idet stort set alle arbejdsgivere kan hævde at det er i arbejdets interesse at medarbejderen er velorienteret). Her er der da ingen krav om at det skal tilbydes alle. Hvori er forskellen til frugt?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 12:39

Brian er ejeren - ikke ansat. Derfor gælder bagatelgrænsen ikke, den gælder kun for ansatte medarbejdere. Hvis Brian havde haft en ansat, som spiste så meget frugt, ville beløbet sandsynligvis overskride bagatelgrænsen alligvel og dermed blive skattepligtigt.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)