Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af løn TIL holding selskab

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Sep 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et spørgsmål der lyder som følgende:

Hvis jeg ejer et holding selskab er det så muligt at få udbetalt løn fra en virksomhed (som ikke har noget med holding selskabet at gøre) til netop holding selskabet?
Som jeg ser det ville det i praksis foregå ved at holding selskabet "lejer" personale ud til den almindelige virksomhed.

Lad os tage et eksempel:
Hvis jeg arbejder på en café som tjener, er det så muligt at få udbetalt min løn til mit eget holding selskab?

Fidusen ved dette skulle nemlig være at jeg ikke når grænsen for hvor meget min personlige indkomst må være mens jeg får SU og dermed reelt kan tjene mere, men lade dem stå i holding selskabet og så investere disse midler.


Jeg håber på svar da jeg ikke har nogen form for viden inden for dette område.


De bedste hilsner,
Anders

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du ikke. Det er et ansættelsesforhold og dermed omgåelse af regler, hvis du ville gøre det på den måde. Desværre.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Sep 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Tak for hurtigt svar.

Er du bekendt med andre former/måder at opnå en personlig indkomst højere end den fastsatte grænse mens man modtager SU, uden at skulle tilbagebetale SU?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

SemperAugustus:
Er du bekendt med andre former/måder at opnå en personlig indkomst højere end den fastsatte grænse mens man modtager SU, uden at skulle tilbagebetale SU?

Så er vi meget tæt på grænsen til at snyde systemet. Ting der ikke skal rådgives om her på Amino.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du kan drive det i personlig virksomhed under VSO men det er ikke lovligt skattemæssigt - dog er DIN risiko ikke så stor - det er mest din arbejdsgiver der løber alvorlig risiko - men lovligt er det ikke at drive virksomhed for at fakturere lønmodtager arbejde og dobbelt alvorligt er det hvis det tilmed er et sted man tidl har været lønmodtager og du skal absolut heller ikke begynde med fradrag for kørselsgodtgørelse eller moms fradrag for ting - for så kan det absolut blive dyrt for dig også

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Nov 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Vi havde en tidligere ansat kvialitetschef, som gik som konsulent efter han var skiftet til andet firma, og større firmaer sikrer sig imod at uundværlige medarbejdere går ud og bliver konsulenter for egen virksomhed til bedre løn, ved specifikke dokumenter man skal underskrive...

Er det decideret ulovligt at både få alm. løn og evt. Konsulent timer med efterfølgende faktura fra personligt firma til ens arbejdsgiver.. 

Tak for dine mange fine besvarelser.

Venligst

Jacob HH 

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt er svaret på dit spørgsmål: Ja, det er decideret ulovligt, og vil ved kontrol blive underkendt af skattemyndighederne.

Det er omgåelse af momsloven og funktionærloven.

Der skal være en forretningsmæssig begrundelse for fakturering i selskabsform -bliver den underkendt så ryger man i +100% beskatning. Dette er værst for selskabsform, men ikke sjovt for firma-regi.

Venligst

  Hanssing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)