anpartsombytning - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Administration & Finansiering

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Jura, kontrakter, lovgivning, ophavsret m.m. "

anpartsombytning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
Amino-karma 35
Tilmeldt 27. jun 17
Indlæg ialt: 9

Skrevet 06-09-2017 kl. 15:13

Hej 

Jeg har idag et aps i fællesskab med min fætter. Han er ved at blive købt ud og derefter skal jeg have lavet en skattefri anpartsombytning, spørgsmålet er bare om jeg må lave et Holding selskab med konen og bytte dem overi eller skal det være et selskab jeg ejer 100% ??

Thomas

Amino-karma 7.618
Fra København S
Tilmeldt 13. aug 14
Indlæg ialt: 1.888
Amino Plus
Jørgen Kirkegaard
Fra KirkegaardLive under S...
Skrevet 07-09-2017 kl. 00:13

Du spørger, om du må gøre det skattefrit, ikke sandt?

Mvh

Jørgen Kirkegaard, datakonsulent.

Med udgangspunkt i CSV-fil danner mit program, I.B, en kassekladde med tilføjet kontonummer, momskode, valuta mv.

- Alle bankfiler - stripe - amber - AirBnB - MobilePay - ALT, you name it!!

* ALLE filer til én kassekladde til direkte import i ALLE regnskabssystemerne, f.eks. disse www.liste002.datakons.dk *

Skriv til mig her joergen.kirkegaard(a)staticdata.com

Læs evt. mere om mig her: www.kirkegaardlive.dk

Amino-karma 35
Tilmeldt 27. jun 17
Indlæg ialt: 9

ThomasKGEaps
Skrevet 07-09-2017 kl. 06:03

Det ved jeg godt at jeg kan...... spørgsmålet er om jeg stadigvæk kan hvis det nye Holding er fælles ejet med min kone

Amino-karma 227
Tilmeldt 14. aug 15
Indlæg ialt: 52

Henrik Koudahl
Skrevet 07-09-2017 kl. 07:48

For at der opstår et fællesejet holdingselskab efter en anpartsombytning kræver det at din kone har nogle anparter i dit og fætters selskab.

Hvis du ejer 50 % af det nuværende selskab og din kone køber fætters andel på 50 % så vil I efter en anpartsombytning begge have 50 % ejerskab af det nye holdingselskab.

Afhængig af hvor stor en del af det nye holdingselskab din kone skal have kan du så regulere dette forhold ved at ændre på overstående brøk.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)

RSS-feed

Administration & Finansiering er venligst sponseret af:

Besøg vores andre hjemmesider :
lll