Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Skjern
Tilmeldt 27. Sep 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens.

Jeg skal pr. 1. okotober købe mig ind i en anden virksomhed, som pt. er et i/s virksomhed. Jeg vil ikke hæfte personligt, og søger derfor en alternativ måde.

Jeg skal til at studerer, og jeg vil derfor komme i klemme i forhold til fribeløb, da jeg vil få en fast løn, som vil gøre, at jeg lige præcis tjener det maksimale jeg må uden at betale SU tilbage.

Jeg havde tænkt at oprette et holdingselskab, som så skulle eje de procenter, som jeg nu køber mig ind i virksomheden. Problemet er bare, når jeg har et holdingselskab, og trækker overskuddet ud i det selskab, så tæller det med i min indkomst og dermed i min SU, hvis jeg har forstået det korrekt.
Eller kan vi bare lade overskuddet blive i I/S virksomheden, og derved ikke trække det ud til holdingselskabet, og vente med at trække det ud til at jeg er færdig med at studere?

Kan jeg på nogle måde gøre det på en anderledes måde?? Kan jeg evt. starte et i/s med min kone, og så kan vores i/s så eje de procenter i det andet i/s? Og derved kører efter virksomhedsordningen. Eller vil jeg så stadigvæk hæfte personligt, hvis den virksomhed jeg har andele i går konkurs?

Hjælp søges.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)