Hej Aminobrugere. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, startet i marts 2017, som vil have ca. 40.000kr i forventet overskud for 2017. Da jeg startede virksomheden i marts og ikke vidste, hvad der ville komme til at ske med den, var jeg ikke inde at rette på min forskudsopgørelse på daværende tidspunkt. Da jeg nu har dannet mig et overblik og ved nogenlunde, hvad overskuddet kommer til at være, ville jeg så gå ind at ændre det. Jeg kan så forstå, at SKAT går direkte ind, og benytter dit personfradrag som sikring for, at jeg får indbetalt min virksomhedsskat (og mit personfradrag, som normalt er fordelt ud over hele året, dykker derfor til 0). Dette irriterer mig, da jeg egentlig meget godt kan lide, at personfradraget er connected til min SU, mens alt andet, jeg tjener, er fuldt beskattet. Jeg overvejer derfor at undlade at ændre min forskudsopgørelse for 2017 før sidst på året, og så i stedet lave en frivillig indbetaling af min skat fra virksomhedens overskud i December måned. Er der noget, der holder mig fra at gøre dette? Jeg håber, at I kan hjælpe. |
Nej som ikke for år 1 MEN du vil have en klar risiko for at skat går ind og sætter et fast beløb for dig fremover, da du har vist ikke at ville følge skatteregler om at beskattes under året
Jeg synes også det er en "fjumset" grund at ville holde ting især. Det kan du jo helt og aldeles via forskud og du ved jo hvad din SU var inden, så det er jo bare mentalt at regne med samme fremover.
Jeg ville korrekt ændre nu. Du undgår også rente for for sen betaling og altså, at skat låser dit forskud på et større beløb for at være sikker på at få skatten til tiden
vh John Hannover