Hej, |
det var da et skidt råd. Du må absolut ikke hæve noget som helst uden det enten er løn med skatteindberetning som skal være helt samtidig - eller når der er opsparet fri beskattet kapital over 50.000 - som udbytte med indberetning som udbytte skatSales1001:Hej,
Er det ulovligt at overføre penge direkte fra sin erhverskonto til sin privat? Jeg er ejer af et Ivs selskab, og vil høre hvad konsekvensen er ved at overføre penge direkte til min private konto... Jeg har fået afvide at jeg bare bliver beskattet af det på et tidspunkt og der ikke er noget ulovligt idet?
Alt andet vil som udgangspunkt udløse ikke bare skat, men i princip dobbelt op og intet fradrag. Det er ikke i sig selv ulovligt MEN udløser frygtelig skat da det vil ses som et aktionærlån - og du betaler skat OG skal betale lånet tilbage med det samme OG får så ikke skatten igen
Der må INGEN penge gå fra IVS til dig uden skatteindberetning samtidigt. Overvej at sætte dig helt anderledes godt ind i IVS som kan have masser af faldgrupper der kan give dig alt fra bod til tvangslukning http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html
vh John Hannover