Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms fra udlandet

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Ravn i at det lyder underligt, at der ikke sker synkronisering med EORI. Det sker som udgangspunkt på daglig basis.

Mit bud er at det er SKAT som er hæmskoen.... Og presset derfor skal lægges på SKAT.

Enig med John i, at det kan blive problematisk at få momsen retur fra Belgien....

Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Aug 17
Indlæg ialt: 12
Fra  Stutteri Gypsie Skrevet kl. 20:43

Ift. EORI så kan jeg kun svare, hvad SKAT svarer mig.

Ift. rette speditør, så er der tre store på Island, der ikke lave andet end at eksportere heste. Vi har valgt den ene af dem. Uanset, så er der for sent at lave om, da hesten bliver sendt afsted på torsdag.

Ift. Momsnummer, så er det EORI nummeret de bruger (Icelandair) for at finde ud af om man kan fritages for moms eller ej. Så det vil være noget med at få det retur fra Belgien efterfølgende, men kan godt høre det ikke sådan lige lader sig gøre.

Tak for svarene alle sammen. Jeg erkender at næste gang jeg skal have en hest fra Island, så skal jeg tage styringen fra start.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12892
Skrevet kl. 20:51

Thomas:
de kan ikke gøre noget ift. EORI nummeret.

De må da kunne henvise til hvem der så kan gøre noget, det lyder da virkeligt mærkeligt at det skulle tage 3 uger at få den database opdateret. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 20:55

Henrik Koudahl:
Mit bud er at det er SKAT som er hæmskoen.... Og presset derfor skal lægges på SKAT.

Helt enig Henrik.  Mange gange oplever man SKAT er total hjælpeløse indtil man finde den rigtige person der virkeligt kender sit fagområde.

Thomas har du brug for hjælp så skriv en privat besked til mig, så skal jeg se om ikke jeg kan hjælpe dig mht. SKAT.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Aug 17
Fra  Stutteri Gypsie Skrevet kl. 20:56

Det meldte historien ikke noget om, men det er så også for sent nu. De skulle have en afklaring senest kl. 12 i dag.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:02

Tiden på 3 uger er den tid SKAT åbenbart bruger på at behandle en anmodning om et EORI nummer. EORI-databasen opdateres dagligt.

Jeg har ingen idé om hvad en hest koster men til gengæld sikker på at momsen af dette er værd at bruge lidt tid på at finde en medarbejder som kan hjælpe dig. Her er det ikke altid frontlinjen som er den bedste hjælp. De er alt for ofte generalister.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 21:26
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:10

Jeps Ravn. Det er Erhvervsstyrelsen som står for den tekniske del idet systemet er koblet op på virk.

Den materielle del - selve det at blive tildelt et EORI nummer er toldmyndighedens (SKATs) ansvar. Det er sammenspillet mellem Erhvervsstyrelsen og SKAT der giver tidsforbruget med sidstnævnte som tidsrøveren.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Aug 17
Fra  Stutteri Gypsie Skrevet kl. 14:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Erhvervsstyrelsen står for oprettelsen og SKAT for registreringen, som Henrik rigtig nok skriver.
Jeg har i dag fundet den rigtige medarbejder og fik løst problemerne med mit EORI nummer.
Ydermere fik jeg også Icelandair til at ændre toldpapirene - mod et gebyr på 50€.
Samlet besparelse for en dags frustration, irritation, vrede og magtensløshed - 550€

Tak for hjælpen alle sammen :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 16:08

Fedt at det lykkdes.

Men trist at SKAT ofte er så inkompetente og uvidende. så giv ikke op hvis i møder problemer i SKAT.

Det værste tilfælde jeg selv har oplevet, var da jeg skulle have tilladelse til import af kemiske stoffer som også kan bruges til narkotika fremstillingen, tilladelsens skulle gives af SKAT - men ingen hos SKAT kunne oplyse af hvem eller hvor i SKAT jeg skulle henvende mig - tid sidst bad de mig om at søge på Google -  Utroligt men sandt! 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)