Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kan lave en markedsplatform ligesom DBA/ Gul&Gratis, Ebay osv.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Amandus:
Det eneste der bekymre mig lidt er at han vil lave den i Wordpress, kan man lave så "stor" og avanceret hjemmeside inde i Wordpress?
Vil i dele jeres erfaringer omkring dette punkt?

Det kan man godt. Han skal bare vide hvad han gør.

Jeg har selv lavet sådan en platform i ASP helt tilbage i start-00'erne og det var så DBA holdt øje med os. Sådan en hjemmeside er basalt set "bare" udtræk fra en database der skal vises. 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 22. Feb 16
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Mange tak for dine svar, jeg har dog lige nogle yderlige spørgsmål :)
Et udtræk, hvordan skal det forståes? jeg er helt grøn på hjemmesider.
Og er der noget man skal passe på med siden du skriver DBA holdte øje med jer?
Og hvordan vil det fungere med reklamer på siden, ligesom her på Amino med dem i siderne og toppen? Og den skal også intergreres med en database fra politiet over stjålene ting, kand et intergreres i en Wordpress hjemmeside?

Med venlig hilsen
Frederik


Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Amandus:
Et udtræk, hvordan skal det forståes? jeg er helt grøn på hjemmesider.

Alle ting på sådan en hjemmeside ligger i en database. Det er et system der gemmer ALT info (brugere, produkter m.m.) og den gør det nemt at finde lige det man søger. Så kan man sætte nogle kritere på (eks. Vis på forsiden, marker med speciel farve) og alt det skal en programmør lave.

Frederik Amandus:
Og er der noget man skal passe på med siden du skriver DBA holdte øje med jer?

Det var jo i de glade dot-com dage hvor alle var på nakken af hinanden for at komme først og da vi var en lille gruppe der sad hjemme og lavede en handelsplatform så var vi jo potentielle konkurrenter til DBA - så naturligvis holdt de øje med os. Vi kunne jo sidde i vores log og se hvordan de bevægede sig rundt på vores site og testede systemet.

Frederik Amandus:
Og hvordan vil det fungere med reklamer på siden, ligesom her på Amino med dem i siderne og toppen?

Meget tit er det eksterne systemer hvor du bare lægger en kode ind på hjemmesiden der hvor den skal vises. Det er så ofte muligt via programmering af vise reklamer som har relevans for brugeren (eks. hvis brugeren kigger på en bestemt kategori).

Frederik Amandus:
Og den skal også intergreres med en database fra politiet over stjålene ting, kand et intergreres i en Wordpress hjemmeside?

Ja - igen hvis programmøren kender Wordpress. Så kan alt lade sig gøre - det er bare størrelsen af din pengepung der bestemmer hvad han skal lave :)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 22. Feb 16
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Super mange tak for alle dine svar.

Så må jeg håbe min pengepung er stor nok til at få det jeg gerne vil have lavet :D

Med venlig hilsen
Frederik

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik
du kan bygge alt i wordpress men derfor skal man ikke nødvendigvis gøre det. Wordpress er en gammel platform som var tiltænkte blog miljøet og stadig er bygget op omkring dette emne, at mange udviklere så har hacket det så det kan meget mere er en anden sag.

Hvis du er seriøes omkring dit projekt ville jeg vælge at få en dygtig udvikler til selv at bygge det så du får de helt rigtige ting fra starten af for ellers står du om 1-2 år med en hjemmeside som alligevel skal kodes om da du finder ud af at det ikke bare er sådan at skalere wordpress op.

Jeg ved godt at det kan være svært at sætte sig ind i når men ikke kender meget til den tekniske del så jeg syntes du skal alliere dig med et bureau og ikke den første og billigest freelancer.

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frederik Amandus:

Det eneste der bekymre mig lidt er at han vil lave den i Wordpress, kan man lave så "stor" og avanceret hjemmeside inde i Wordpress?
Vil i dele jeres erfaringer omkring dette punkt?

Selvfølgelig kan man det, men som jeg sagde tidligere. Hvis det er et seriøst projekt, så bør man IKKE få det lavet i Wordpress, medmindre det er en lille blog man vil starte, så er det helt fint. Så hvorfor ikke?

1. Når du bruger et CMS du ikke selv har kodet fuldt ud, kan der være en masse sikkerhedsbrister/dårlig kode i mange filer, som du ikke kender til, hvilket gør det endnu nemmere for hackere at komme ind. Du kan måske godt være sikker på den kode Wordpress har skrevet, men når det kommer til plugins og themes, så er der helt sikkert en masse derude som er kodet af talentløse programmørere.

2. Det er et meget tungt CMS generelt, og det kan hurtigt blive meget langsomt for dine brugere hvis du begynder at installere for mange plugins/themes osv.

3. Ser mere professionelt ud med et custom kodet website, plus det loader hurtigere, og er fuldt skalerbart senere hen.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 22. Feb 16
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres feedback allesammen.

Jeg kan fornemme lidt at hvis jeg ønsker at dette skal være seriøst og håber på det bliver stort og populært skal jeg ikke have det lavet i Wordpress men i stedet vælge nogen skal kan kode det fra bunden af.

Jeg undersøger mulighederne. Og mange tak for hjælpen :)

Mvh
Frederik

Tilmeldt 18. Oct 17
Indlæg ialt: 14
Fra  Find Links Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne være med til at udvikle markedsplatformen, men det vil være alt for omfattende til at jeg kan lave det alene. Jeg kan kode html, css, php og kan det grundlæggende indenfor javascript. Men jeg har selvfølgelig brug for nogle præcise krav til hvad det skal kunne, design, brugervenlighed etc.

Du kan se hjemmesider jeg har lavet her:

http://www.meredating.dk

Fra Assens
Tilmeldt 7. Jul 13
Indlæg ialt: 161
Fra  FrontWeb - Webbureau | Hjemmesider, Webshop & Grafik Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
Vi kan ved frontweb
Gør det til nogle billige pengw men stadig med en gos kvalitet.

/Mathias

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Amandus:

Mange tak for jeres feedback allesammen.

Jeg kan fornemme lidt at hvis jeg ønsker at dette skal være seriøst og håber på det bliver stort og populært skal jeg ikke have det lavet i Wordpress men i stedet vælge nogen skal kan kode det fra bunden af.

Jeg undersøger mulighederne. Og mange tak for hjælpen :)

Mvh
Frederik

WordPress er ikke 100% skalérbart, så der er jeg enig.

Men både Joomla og Drupal - som er de to næstmest udbredte CMS systemer, kan sagtens klare det. Begge er Open Source og 100% skalérbare. Ved at vælge et solidt CMS er du ikke bundet til en enkelt udvikler.

Sitecore CMS kan også være et godt bud

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)