Hejsa, Jeg håber, at der er en af jer der har styr på regler omkring dokumentation af salg i en salon :-) Har en kunde som har en neglesalon, hun skriver ingen fakturaer til kunderne, men kunderne betaler via mobilpay. Hvad skal hun gøre for at det er korrekt? Hun har ingen kasse eller kasseapparat. Hun har et bookingsystem, hvor kunderne er booket ind i - efter hvilken behandling der bliver foretaget. Er det nok med udskrift fra bookingsystemet + mobilpay indbetalingen i banken? Eller skal hun lave en slags kasserapport for hver dag? Skal hun lave en form for bon hver gang hun har afsluttet en behandling? Jeg har googlet og googlet og ikke kommet frem til et tydeligt svar. Håber en herinde kan hjælpe mig :-) Mvh. Rikke |
ja hun skal lave en bon få sig en kasse bedst men i alle fald en bon fra kasse med
- virksomhedens navn eller registreringsnummer (cvr-nr./SE-nr.)
- udstedelsesdato
- leverancens art
- momsbeløbets størrelse.
laver hun det i hånden med kopi så mener jeg minimum er
- virksomhedens navn og adresse
- virksomhedens registreringsnummer (cvr-nr.)
- fortløbende nummer (fakturanummer)
- udstedelsesdato (fakturadato)
- mængden og arten af de leverede varer/omfanget eller arten af de leverede ydelser
- det samlede omsætningsbeløb og momsbeløbets størrelse.
De punkter er minimum. Kassen skal så afstemmes og dels i kontanter, mobilepay og hvad der ellers er modtaget penge i, så kassen er færdig afstemt hver dag, og kassebonen - eller de manuelle kvitteringer skal så bruges til bogføring.
vh John Hannover