Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg sælge frit i EU?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Apr 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg driver et tøjfirma i Danmark, og kunne godt tænke mig at sælge til folk i EU! Er der nogle specielle regler? Så vidt jeg har kunne læse, er der fri handel i EU, men er stadigvæk i tvivl.

Mvh Oscar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

frit. Med dansk moms til private i EU og med reverse charge moms til momsregistrerede og du skal så i stedet angive per CVR nummer og samlet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nogle grænser og når du overskrider dem så skal du momsregistreres i det enkelte land

Tilmeldt 9. Apr 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret! Jeg er ikke moms-registreret på nuværende tidspunkt, skal jeg være det? Det handler kun om salg af tøj til privatpersoner fra hjemmeside til at starte med.

Mvh Oscar

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du driver et tøjfirma i DK og vil til til at eksportere . så lyder da rimeligt mærkeligt at din omsætning er så lille at du ikke er moms reg ?

Hvor meget har du solgt for de sidste 5 måneder? 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke lidt dumt at ikke moms register sig ? Hvad med al den købsmoms du går glip af ?

Tilmeldt 9. Apr 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

De sidste 5 måneder har jeg omsat for omkring de 10 tusind, og da jeg ønsker flere salg, tænke jeg det kunne være en god ide at kunne sælge til privatpersoner i EU.
Jeg har holdt mig lidt fra at momsregistrer, da det virker til der er mere regnskab at holde styr på. Er det meget dumt at lade vær?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med salg på "kun" 10 k på 5 mdr. så skulle du måske ikke satse på EU? Tænker du skal se indad og kigge på hvad der er fejlet i DK.. Hvad vil du bruge på markedsføring i EU? Du kan jo "kun" omsat for 10 k.. Du ender med at bruge alle dine midler på ingenting. Man sælger jo ikke bare fordi man gå world wide...

Der er intet ondt ment i det her opslag, men tænk dig godt om.. Tror du vil komme langt i DK, hvis alt virker :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)