Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af ApS. Investering i sommerhus

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 23. May 16
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, jeg går med tanken op at oprette et selskab, købe et poolsommerhus med fokus på udlejning. Jeg har ca den dobbelte udbetaling og de månedlig afdrag kommer hjem i lejen. Så er mit spørgsmål til jer om hvilken banok jeg skal forhøre mig omkring finansiering. Det skal køres som selskab og ikke have noget med min privatøkonomi at gøre overhovedet.

På forhånd tak for svar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle banker -(og kreditforeninger) men regn trygt med at uanset pæn udbetaling, så vil der være klart krav om personlig sikkerhed og selvskyldnerkaution med mindre du er et meget stort solidt gammelt udlejningsfirma
Sommerhuse må ikke ejes i selskabsform i DK

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

bogger:

Hej Amino, jeg går med tanken op at oprette et selskab, købe et poolsommerhus med fokus på udlejning. Jeg har ca den dobbelte udbetaling og de månedlig afdrag kommer hjem i lejen. Så er mit spørgsmål til jer om hvilken banok jeg skal forhøre mig omkring finansiering. Det skal køres som selskab og ikke have noget med min privatøkonomi at gøre overhovedet.

Det skal du som ikke bruge mere tid på, da det ikke er tilladt selskaber at eje sommerhuse, med mindre det er med henblik på salg. Sorry to say.

Ideen er god nok, men sommerhuset skal ejes privat

Tilmeldt 23. May 16
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

som altid tak for svar John. Det havde jeg aldrig hørt om. Ja så er der jo ikke mere at sige til den sag 🙂

Tilmeldt 23. May 16
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor må man eje med henblik på salg. Ikke udlejning?

Tja så er der jo ingen grund til at jagte det mere 🤥

Tilmeldt 23. May 16
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogensteder på nettet synes jeg at se at man godt må eje et sommerhus i selskabsform. Og at man til udlejning kunne søge om lov ved naturstyrelsen. Nogen der kan forklare dette?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke forbud mod at selskaber ejer sommerhuse. Om end jeg er enig med dig i at der udfordringer forude.

Først skal selskabet efter sommerhusloven have tilladelse til at købe sommerhuset og siden hvis der skal ske udlejning søges om tilladelse til dette hos Erhvervsstyrelsen.

Dernæst skal man være opmærksom på skatten ved udlejning. Hvis man selv har en råderet over sommerhuset i løbet af året kan man risikere en ganske høj beskatning af dette. Husk at det ikke er brugen men råderetten som udløser skatten. Alene dette gør at det i de fleste tilfælde ikke er fornuftigt at ligge et sommerhus i et selskab.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville være et smuthult for udlændinge, som så ville kunne købe danske sommerhuse, hvis de altså kunne parkere et ApS mellem dem og sommerhuset. Hvorfor vil du ikke købe det privat?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg undersøgte det selv i sin tid, og hæftede mig mest ved dette. 

Husk sommerhusloven Ud over de mulige skattemæssige konsekvenser af at købe et sommerhus gennem et selskab, skal man væ- re opmærksom på reglerne i sommerhusloven. Efter denne lov må selskaber nemlig kun erhverve fast ejendom efter tilladelse fra Naturstyrelsen, medmindre ejendommen skal anvendes til helårsbeboelse eller i erhvervsøjemed, herunder videresalg. Selskaber må heller ikke uden tilladelse udleje boliger til ferieformål. Hvis et selskab køber en ejendom med henblik på ferieudlejning, kan dette blandt andet medføre bø- de og ugyldighed. Advokat Peter Nordentoft, Bech-Bruun

Tilmeldt 23. May 16
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det ved jeg tyskerne vil vi ikke gerne have ind, men nu er jeg jo dansker, så tænkte måske.

Har 3 børn som jeg ikke alle er på fod med

Selskabet skal oprettes og så senere overdrages til min yngste søn og ham alene.

Og jeg ville helst udenom regulær udlejning af huse og lejligheder. Men det blir nok inden af det.

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)