Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for rejseudgifter - ejer og ansat

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino (måske mest John H),

Skal på forretningsrejse med min kone som er ansat i mit firma med overnatning i 3 dage. Spørgsmålet er om der er fradrag for følgende udgifter og om det er fuldt fradrag eller delvist fradrag.

- Hotel (formentlig inkl. morgenmad)

- Anden bespisning

- Transport

Jeg er indforstået med at der ikke er momsfradrag da rejsen går til England men er nu også mere interesseret i om omkostningen har skattefradrag.

Det skal siges at selskabet er et IVS så vi står reelt begge som ansatte.

Kiggede på denne side for info men vil blot være sikker (https://johnhannover.blogspot.dk/2015/02/fradrag-bespisning-og-rejse.html)

Tak for hjælpen og god dag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Pilde:

Skal på forretningsrejse med min kone som er ansat i mit firma med overnatning i 3 dage. Spørgsmålet er om der er fradrag for følgende udgifter og om det er fuldt fradrag eller delvist fradrag.

- Hotel (formentlig inkl. morgenmad)

- Anden bespisning

- Transport

ud over at skat nok vil kræve sandsynliggørelse af at din kone rent faktisk er del af det faglige på rejsen (f.eks. har hun en normal fuld løn og kontakt med dem I besøger på linje med dig) så er der fradrag for alle tingene og i udlandet er det fint nok morgenmad er med, da der jo ikke er moms indblandet (I DK skal man undgå det.

Regn med, at skat vil se på AT i BEGGE to virkeligt fungerer som egentlige ansatte ved at se på at I begge har normal løn og så den der kontakt med dem I besøger og dokumenter dette og besøgene via aftaler osv. Skat er lidt overfølsomme hvis vi taler IVS med ægtefæller og næsten ingen løn osv

Du har ret i der ikke er moms indblandet.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)