Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krænkelse af lignende .com domæne

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Har modparten registreret et varemærke, som dækker DK eller EU? Hvis ikke, kan de ikke kræve et .com domæne udleveret, med mindre du markedsfører dig mod kunder i f.eks USA.

Ligeledes kræver det, at domænenavnet ikke er unikt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ignorer min tidligere besked, jeg læste tråden, men overså at overskriften omhandlede et .com domæne.

Dette beklager jeg

Tilmeldt 12. May 17
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Har modparten registreret et varemærke, som dækker DK eller EU? Hvis ikke, kan de ikke kræve et .com domæne udleveret, med mindre du markedsfører dig mod kunder i f.eks USA.

Ligeledes kræver det, at domænenavnet ikke er unikt...

SoftwareSystemKonsulent:
Jeg har haft hjemmesiden i ca. 1½ år og jeg har været i kontakt med den danske del af firmaet,

?????

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Analogt til dette er jeg inspireret til at spørge til muligheden for at lægge krav på et .com domæne.

Vores firmanavns .com domæne har i en årrække været optaget af et firma i en helt anden branche som bruger det til at linke videre til deres egentlige domæne.

Deres firmanavn og vores adskiller sig ved et bogstav som lydmæssigt ofte forveksles  (n og m) så de binder et domæne på vores firmanavn - ikke deres. 

Kan vi kræve domænet og i så fald hvordan gøres det bedst?

Hvad koster det evt i forhold til den pæn henvendelse til firmaet i USA.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad nu være med at tro du får retten til et .com domæne. Du har ikke noget at komme med. Det har været der i en årrække og at du først reagerer nu, siger bare at du ikke har været interesseret nok til at have domænet. Om folk linker videre eller laver en butik, må de da selv om.

Du kan ikke kræve noget. Så brug tiden fornuftigt i stedet for. Der er så mange der vil ligge lige på kanten af loven for at rage til sig og slippe uden om et eller andet. Det er noget juks og useriøst.

Jeg er sikker på du har et domæne der virker, så brug det.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Analogt til dette er jeg inspireret til at spørge til muligheden for at lægge krav på et .com domæne.

Vores firmanavns .com domæne har i en årrække været optaget af et firma i en helt anden branche som bruger det til at linke videre til deres egentlige domæne.

Deres firmanavn og vores adskiller sig ved et bogstav som lydmæssigt ofte forveksles  (n og m) så de binder et domæne på vores firmanavn - ikke deres. 

Kan vi kræve domænet og i så fald hvordan gøres det bedst?

Hvad koster det evt i forhold til den pæn henvendelse til firmaet i USA.

Jeg har ikke hørt om sager, hvor et .com domæne er blevet udleveret på den baggrund. Jeg har kun hørt om sager, hvor der har været tale om trademark/varemærkekrænkelser, f.eks et domæne som ligger sig til op af Gucci, Google, Louis Vuitton osv. 

Så jeg tror ikke umildbart, at der er meget at gøre, og slet ikke hvis I ikke er på de samme markeder. Har i varemærkeregistreret jeres navn i USA?

Du kan få skrevet et brev fra en advokat for et par tusser, men vil du ud i en egentlig retssag, koster det nok på den forkerte side  af 100k...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)