Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CMS til styring af x antal butikker?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København NV
Tilmeldt 3. Oct 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Ved I om der findes systemer til styring af butikskæder til salg eller som open source? Surprise
Det jeg leder efter er et system som skal kunne have 1 hovedside, det kunne være DinTøjmand.dk, men hvor der i hovedsidens administration var mulighed for at styre indhold på x antal undersider. Det kunne f.eks. være produkter som skulle være ens på alle DinTøjmand's hjemmesider.

DinTøjmand-Hvidovre.dk (eksempelvis) kunne sagtens have nogle infosider, som var unikke for lige præcis dén butik, men hvis man kigger på produkterne på siden, så er de fuldstændigt ens med DinTøjmand.dk

Det skal gerne være noget med mulighed for at have relaterede produkter, lidt alá det man ser i nogle webshops, sådan så når man kigger på eksempelvis en skjorte, så viser den også et slips der passer til, osv. Dog skal det kun være produktfremvisninger uden mulighed for køb.

Det behøver ikke nødvendigvis være en samlet pakkeløsning eller gratis for den sags skyld, jeg kan simpelthen bare ikke overskue at skulle gå igang med et så omfattende projekt selv. Hvis I kender til et system der kan noget alá det her eller hvis I kender nogen der kan lave det for mig eller hvis en af jer selv kan, så må I hellere end gerne sige til. Smile

Venlig hilsen
Kasper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:11

Hej Kasper

Vi har netop lavet 3 løsninger eller er igang med løsninger ala det du efterspørger, så du er velkommen til at kontakte os. Vi vil kunne hjælpe dig med hele processen fra design til teknisk opsætning.

Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 10:16

Det kan Magento:

http://www.magentocommerce.com/

http://www.magentocommerce.com/features/general/multiple-websites 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 10:49

Hej Kasper

Det du skal kigge lidt efter, er et system som gemmer data i et fleksibelt format. For eksempel som XML hvor det er let at dele sammen data på kryds og tværs af interne og eksterne sider. 

Hvis jeg har forstået det korrekt, så skal der være sider som den "lokale shopejer" ikke kan redigere fordi de styres fra hovedkontoret, og så skal der være sider (fx. åbningstider, ansatte etc.) som de lokale godt må kunne redigere...
Her skal du også tænke på et system, som giver mulighed for adgangsdifferentisering således at du kan lukke af for de steder, hvor "de lokale" ikke har noget at gøre.

Jeg er ikke 100% inde i alle funktionerne af Umbraco CMS, men jeg tror egentlig godt det kan det du efterspørger. Dog har systemet ingen funktionel shop (til mit kendskab), men hvis det er nogle avancerede funktioner du leder efter her, kan Chainbox nok hjælpe. De laver webshopimplementeringer af C5 og kobler også gerne sammen med Umbraco, ved jeg.

Alternativt kan jeg da lige spille på egen hest, og klemme ud mellem sidebenene, at jeg også kan leverer hvad du efterspørger... :-) 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 11:11

LEDbutikken.dk:

Det kan Magento:

http://www.magentocommerce.com/

http://www.magentocommerce.com/features/general/multiple-websites 

Ved du om der findes der dansk hosting til Magento? Og design templates? Og hvad med betalingsløsninger?

Jeg synes at det ser spændende ud ..

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:17

Magento er interessant på sigt - men efter min mening er det slet slet ikke klart til at drive live sites endnu.

De fleste af features er som sådan ikke noget nyt, det er bare pakket pænt ind - og jeg tror som sådan ikke at magento på sigt tilbyder særligt meget som f.eks. VM1.1 ikke også vil indeholde (måske lige multisite håndteringen).

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 11:21

Det er måske fint nok for kæder som DinTøjmand, men hvis i andre vil lave en shop, hvor man kan køre med samme varer i hver shop, så vil jeg stærkt anbefale jer at shopsne kun hænger sammen på antallet af varer på lager. ALT andet skal være unikt for hver side.

Jeg har i forvejen et system med en fælles admin. Jeg syntes selv det var supersmart i starten, men der er simpelthen så mange problemer løbende.

Jimmy

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:30

Hvilke problemer er det du er løbet i med at administrerer flere shops med fælles admin? Jeg håber lidt det bare er fordi det er dårligt lavet og at der ikke er noget konceptuelt galt med flere shops. Hvis det er tilfældet at systemet bare ikke er gennemtænkt, så er det jo ikke noget problem at komme omkring.

/Peder 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 11:48

Puha, om det er dårligt lavet, det kan du jo vurdere. Kig på osCommerse multishop system, så vil du jo opdage at det er konceptuelt smart. Det er jo svært at gennemtænke en standard, som skal fungere til mange unikke shops. Det er derfor mit råd, at du ikke skal flette dine shops sammen uden at have muligheden for at ALT skal være unikt.

Jimmy

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:52

Peder TakeTwo.dk:

Hvilke problemer er det du er løbet i med at administrerer flere shops med fælles admin? Jeg håber lidt det bare er fordi det er dårligt lavet og at der ikke er noget konceptuelt galt med flere shops. Hvis det er tilfældet at systemet bare ikke er gennemtænkt, så er det jo ikke noget problem at komme omkring.

/Peder 

Særligt hvis man arbejder med ehandel, vil man jo opleve et stort behov for at kunne optimere og optimere og optimere endnu mere på sine shops. Man vil jo nok også opleve at forskellige shops kræver forskellige (optimerings)strategier så hvis man sidder med en system der ikke giver muligheder for individuel optimering og tilpasning, vil man nok hurtigt mene man har købt katten i sækken.

Det gælder jo om at finde en "gyldne middelvej" hvor flest mulige arbejdsopgaver kan automatiseres og minimeres, uden at der kompromiseres med andre krav. 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)