Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fri bil - regler.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg kender godt til beskatningsgrundlag, værdi af bil etc.

Men der er et par punkter jeg er i tvivl om: Hvis jeg sælger min egen diesel hvidpladebil til mit selskab, sætter mig selv som bruger, kan virksomheden så trække momsen ud af købsprisen da det jo er en diesel bil?

I dag er det jo brugeren der tegner forsikringen (krav fra forsikringsselskaberne), men hvis jeg har fri bil, kan virksomheden vel helt lovligt betale forsikringen?

Da det er en dieselbil, kan man trække momsen ved brændstof etc?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

diesel eller benzin gør ingen forskel. Kun pladefarven og der er ikke momsfradrag på hvidpladebiler
Husk lige som ejer, at ud over skatten betaler du stadigt selv bilen i firmaet - godt nok trækker udgifter fra men hvis det er et selskab som forventet når du taler fri bil - så betaler du jo selv 78% af beløbet, som ellers kunne være brugt til løn, så det er ikke kun lige skatten du selv har som omkostning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du selv personligt sælger din hvidpladebil til dit selskab, så er moms irrelevant.
Dels kan du jo ikke personligt udstede en faktura til dit selskab med moms. (Og hvis du kunne, så skulle du jo personligt indbetale den således opkrævede moms til SKAT)
Dels er der jo aldrig momsfradragsret ved køb af en hvidpladebil.

Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det forstår jeg ikke John? Hvordan betaler jeg 78 procent selv? Jeg skal beskattes af 25% af købsværdien, dog minimum af 160.000 i værdi, hvilket giver en reel udgift efter skat på ca. 1450 kr. pr. måned. Det er for mig billigt da jeg kører MANGE kilometer privat (ofte til ukraine hvor jeg har en kæreste)

Tilmeldt 20. Sep 16
Indlæg ialt: 36
Fra  Aconta ApS Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Du kan ikke trække momsen fra på brændstof, da det er en hvidpladebil :)

Mvh Frederik 

www.aconta.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

fordi det jo er dit eget firma der betaler alle udgifter. hvis de koster f.eks. 50.000 så kunne du jo i stedet have taget 50.000 kr i løn - og spiser det 50.000 af dit overskud, så er skatten 22% og du betaler derfor med 78% beskattet overskud. Det er jo anderledes for en ansat hvis arbejdsgiveren giver fri bil uden lønnedgang. Her får den ansatte kun skat af fri bil at tænke på, men ofte påvirker det jo lønnen nedad - da arbejdsgiveren jo så har omk. til bilen i stedet. Det er jo ikke skat der betaler den, de giver kun fradraget i selskabsskatten med 22%

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan jeg godt følge dig I. Men jeg ser anderledes på det. Har jeg for 50.000 kr. udgifter til bilen, skal jeg tjene 80-100.000 i løn for at betale dem. Virksomheden skal kun tjene de 50.000 som regningen er på

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Pihl:

Ja det kan jeg godt følge dig I. Men jeg ser anderledes på det. Har jeg for 50.000 kr. udgifter til bilen, skal jeg tjene 80-100.000 i løn for at betale dem. Virksomheden skal kun tjene de 50.000 som regningen er på

ja bortset fra du jo så har skattefri kørselsgodtgørelse. Det kan sagtens være du kører så meget privat at det betaler sig, bare du ikke tror den eneste omk er skatten - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)