Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra 3. land uden CVR-nummer?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 17
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg ønsker at importer produkter fra et 3. land, med henblik på videresalg, skal jeg være registreret som importør, således at jeg får et EORI-nummer. I danmark er et EORI-nummer blot min virksomheds CVR-nummer, med DK foran. 

Hvad så hvis jeg ønsker at starte en hobbyvirksomhed, som omsætter under 50.000DKK, som godt vil importere produkter fra et 3. land? -Hvordan kommer jeg udenom at skulle have CVR-nr der? Er det muligt?

På forhånd tak :)

Go' dag!

Mvh

Oliver

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Dec 16
Indlæg ialt: 154
Fra  Winity Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

https://www.smartbanker.me/dk/ - Sammenlign lånemuligheder for 50+ lånepartnere på et sted.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jul 17
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, tak for det hurtige svar!

Det virker godt nok besværligt for blot en hobbyvirksomhed... Hvad hvis jeg fandt et produkt indenfor EU? Så skal jeg ikke importregistreres, og derved ikke et krav at jeg har et CVR-nummer?

Oliver

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

inden for EU ikke krav om importreg. Hvad der så er besværligt ved det med at have CVR i forhold til ikke at have ved jeg ikke. Regnskabspligt er det samme som sådan

Der er ikke noget der hedder hobbyvirksomhed som type - så snart det er for at tjene penge. Hobbyvirksomhed er noget skat kan anse en for at være og bestemme, at underskud så ikke giver fradrag.

Reglerne er nok ikke lavet heller for at en masse skal importere småting fra Kina til videresalg for at være ærlig. De er til for erhvervsdrivende og for at sikre korrekt indfortoldning erhvervsmæssigt. Erhverv har via importreg mm pligt til at sikre korrekt fortoldning  der er ikke noget der hedder "hurra - den smuttede igennem"

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)