Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping fra Kina til Norge?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Noget jeg bør være opmærksom på? 

Umiddelbart kan jeg vel bare dropshippe løs alt det jeg gider? Der er ikke nogen særlige regler, da Norge ikke er med i EU?

Kommer kunderne stadig til at blive opkrævet told/moms når de modtager pakken?

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja i Norge vil kunderne blive opkrævet told og moms og evt toldbehandlingsgebyr når varen kommer fra Kina til privatperson, ganske meget som i DK

Der er formentlig også i Norge krav til returrejsen også for udenlandske shops

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. Er du sikker på, at man skal opkræve moms til salg i et EØS land?

Jeg har før taget fejl angående moms relateret spørgsmål, men læste lidt op på det, inden jeg skrev første besked, blandt andet vedhæftede jeg et link, på en af de sider jeg læste igennem.

Er det så norsk moms der skal ligges på prisen?

Mvh Allan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan Møller Rantaniemi:

Hej John. Er du sikker på, at man skal opkræve moms til salg i et EØS land?

Jeg har før taget fejl angående moms relateret spørgsmål, men læste lidt op på det, inden jeg skrev første besked, blandt andet vedhæftede jeg et link, på en af de sider jeg læste igennem.

Er det så norsk moms der skal ligges på prisen?

Mvh Allan

det er ikke vores danske dropshipper der skal opkræve dansk moms, men ganske som hvis en vare kommer fra Kina til Danmark til en privat person så bliver denne opkrævet told og moms når varen kommer - af det norske told/skattevæsenet 

Ekstra komplikation er jo så, at ved fortoldningen skal der jo fortoldes efter den betalte pris (til danskeren) og til den ende behøves vel en proforma faktura fra Kineseren eller andet, som told i Norge kan fortolde med ved ankomsten

Det er hylebesværigt at dropshippe fra uden for EU eller til lande uden for EU http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Til tråd indehaver, se bort fra hvad jeg først skrev omkring moms.

Jeg havde overset detaljen i overskriften, fra Kina til Norge, og at det dermed er fra et 3 land til et andet 3 land.

Det jeg læste omkring momsen var baseret på varer, der kom fra et EU land og skulle sælges til et 3 land.

Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 83
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis den totale prisen for varen + fragt + evt. forsikring er under 350 NOK, vil den kunne importeres til Norge moms og afgiftsfrit (hvis vi ser væk fra alkohol, cigaretter og den slags). Modtager vil med andre ord hverken blive opkrævet moms eller told for sendingen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mick Rasmussen:

Hvis den totale prisen for varen + fragt + evt. forsikring er under 350 NOK, vil den kunne importeres til Norge moms og afgiftsfrit (hvis vi ser væk fra alkohol, cigaretter og den slags). Modtager vil med andre ord hverken blive opkrævet moms eller told for sendingen. 

ja god grænse. Hvilket dokument anvendes i fortoldning? Jeg forestiller mig ikke at kineseren vil rode med proformafaktura der viser kundens pris til Danmark - og den kinesiske pris er det vel ikke heller (og den skal kunden jo heller ikke kende)
Hvordan løses det - uanset over eller under 350 NOK

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Møller Rantaniemi:
Er du sikker på, at man skal opkræve moms til salg i et EØS land?

Køber vil blive opkrævet både told og moms når varen skal indfortoldes i Norge. Naturligvis er det Norsk moms der skal pålægges.

Det du link du referere til handler om hvordan sælger skal forholde sig mht. moms, fra sælger side skal varen sælges uden moms.

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)