Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det en god ide med Facebook synkronisering på webshop?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har mulighed for at få Facebook synkroniseret på min webshop. Er det en god ide set med SEO-øjne? Googlebot vil kunne læse min Facebookside incl. kommentarer. 

Fra Kolding
Tilmeldt 26. Apr 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gret,

Umiddelbart gør det ikke den store forskel. 
Facebook er ikke dofollow links, men nofollow link, så det giver ingen link værdi set med seo øjne. 

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gret

Det kommer nok an på hvad du mener med Facebook synkronisering. Jeg har hørt mange af mine kunder sige det på samme måde, men hvor de bare mener "synes godt om" knapper på hjemmesiden til FB og de andre sociale medier (eller måske et embedded FB feed).

Hvis det er det du mener så er det ikke nødvendigvis en god ide at implementere de embeds du kan få fra FB: https://developers.facebook.com/docs/plugins/page-plugin - De tager i hvert fald lang tid at indlæse. Hvis du implementerer noget af det på hver eneste side, så sløver det typisk dit site med 0,5-1 sekund pr. pageload. Det er det næppe værd. Det giver måske mening at bruge noget af det på enkelte sider.

Når det er sagt, så giver det bestemt mening at linke til dine sociale profiler, men det ville jeg blot gøre med et manuelt link.

Er det integrering af en Facebook pixel du mener, så du kan lave annoncering på Facebook, så sløver den også dit site, men det giver i det mindste mening :-D


Er det noget helt andet du mener med "facebook synkronisering", så sig endelig til.

Tilmeldt 13. Aug 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik Andersen.

Tusind tak for svar. Det jeg mener med integrering af Facebook er, at Facebook ligger fuldt synlig på min webshops forside. Her kan man se alle vore opslag på Facebook samt like siden og linke videre til Facebook. Det, der foruroliger mig, er at Google kan læse både vore opslag samt de kommentarer, der er til dem. Hvis jeg tager en tilfældig kommentar fra vores Facebookside og søger den på Google, kommer vi op på Google, så man kan klikke sig ind på vores udviklingsside. Det synes jeg er spooky, og jeg frygter for både SEO-mæssige og sikkerhedsmæssige konsekvenser.

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gret

Vil du ikke smide et link til din shop, så jeg selv kan se det? Så kan jeg (og andre) give dig et langt bedre svar.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)