Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad bruges som mod-konto i en hensættelse der er en procentdel af en omsætning?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har i vores virksomhed et produkt, hvor vi efter en "indbetaling på banken", tager et bestemt beløb af dette og placerer i markedsføring.
Tænk f.eks. at man betaler 10.000 kr, hvorefter at 7.500 kr placeres i direkte markedsføring (direkte omkostning for omsætningen).

Hvordan får man et fornuftigt overblik over dette?

Min plan ved at gøre følgende:

  1. Ved hver indbetaling, tage X% af beløbet - lad os sige 7.5k ud af 12.5k (de 10k + moms
  2. Oprette en konto i e-conomic der kaldes "Hensættelse - Direkte markedsføring"
  3. Oprette en postering mod denne hensættelse

Det jeg så er i tvivl om er 2 ting:

1) Er det korrekt at bruge hensættelser på denne måde?
2) Hvad bør bruges som mod-konto i min hensættelse (er det den konto hvor selve omsætningen er placeret på?)

På forhånd tak!

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg læser det

I ønsker at hensætte penge til kommende markedsføring, det kan kun gøres ved at i opretter en bankkonto der hedder Direkte markedsføring, det er i nød til ellers vil den første bankkonto ikke stemme efter det du skriver. Der er ikke nogen modkonto. I kan kalde den nye konto hvad i vil, husk man må først bogføre i resultatopgørelsen når udgiften er afholdt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hensættelser vil man normalt opfatte som noget der resultatmæssigt hensættes til senere behandling. Det kunne være forudbetaling af noget du får betalt i 2017 men er forpligtet til at udføre i 2018 Det kan man ikke med markedsføring fremadrettet - så det må ikke påvirke resultatet. Du kan godt lave en ny bankkonto og flytte fra den ene til den anden så er det bank mod bank bare

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)