Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varer betinget af køb af varer uden fortrydelsesret.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jul 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er

Jeg har et lidt kringlet spørgsmål.
Hvis jeg via en webshop sælger varer (b2c) hvor prisen osv. er betinget af køb af varer som er uden fortrydelsesret. Dvs en samlet pakke. Er hele pakken (begge produkter) så ikke uden fortrydelsesret? Eller skal jeg tage det hele eller delvist tilbage eller hvordan?

Håber der er en derude der kan hjælpe

Vh

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 551
Fra  HD Trading Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, mener ikke det er lovligt at sælge online b2c uden fortrydelsesret

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke foretages salg via nettet, til private, hvor du gør købet betinget af en frasigelse af returretten. Det er ganske enkelt ulovligt. Er det din egen webshop, som du planlægger at gøre det ved?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 609
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Sludder, varer som er fremstillet specielt til forbrugeren er f.eks. ikke omfattet af fortrydelsesretten.

Tilmeldt 9. Jul 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener ikke at jeg vil betinge købet ved at frasige returretten, men lad os sige at jeg sælger et produkt som er fx specieltdesignet (dvs uden forbrydelsesret) sammen med et andet produkt (hvis pris er betinget af det specieltdesignet produkt) som en samlet pakke, er hele pakken så ikke uden fotrydelsesret?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lundgaard:

Sludder, varer som er fremstillet specielt til forbrugeren er f.eks. ikke omfattet af fortrydelsesretten.

Det er korrekt og i mit svar burde jeg naturligvis have nævnt denne undtagelse. Trådstarter oplyser dog intet i sit opslag som kunne indikere, at der er tale om specialdesignede (eller lignende) produkter. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jankrogh 1312:

Jeg mener ikke at jeg vil betinge købet ved at frasige returretten, men lad os sige at jeg sælger et produkt som er fx specieltdesignet (dvs uden forbrydelsesret) sammen med et andet produkt (hvis pris er betinget af det specieltdesignet produkt) som en samlet pakke, er hele pakken så ikke uden fotrydelsesret?

Altså hvordan mener du dette? At du fx sælger et produkt, som består af et penalhus og en tilhørende kuglepen. Penalhuset er specialdesignet (fx med logo eller lignende), mens kuglepennen er en almindelig BIC-kuglepen nede fra Netto? 

Tilmeldt 9. Jul 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige præcis. Og prisen på pennalhuset hænger ufornægtelig sammen med den normale kuglepen og omvendt. Altså en pakkeløsning

Tilmeldt 9. Jul 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan nogen hjælpe?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ring evt til forbrugerombudsmandens kontor men jeg er 99% sikker på at du ikke kan omgå fortrydelsesret på ikke specialfremstillede varer, ved at bundne købet med noget specialfremstillet uden fortrydelsesret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)