Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende betaling for udført arbejde.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 10. Aug 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe i denne sag.

Jeg har udført et arbejde for en kunde. 

Aftalen om arbejdet er laet med en person som jeg troede var tilknyttet firmaet.

Jeg mødte op som aftalt og udførte arbejdet. 

Firmaet har meldt tilbage at de er meget tilfredse me det arbejde jeg har udført og de beder mig fremsende en faktura.

Fakturaen er fremsendt men nu vil firmaet ikke betale fordi de nu påstår at vi ikke har en skriftlig aftale og den person som jeg har lavet aftalen med ikke har noget med dem at gøre.

Jeg har ikke nogen ide om hvad loven siger i sådan et tilfælde eller om der findes fortilfælde.

Er der nogen af jer der ved noget om sådan en situation?

Mvh

Asger

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du skriver at firmaet har meldt tilbage at de er meget tilfredse med arbejdet og beder dig sende en faktura, har du noget dokumentation for at det har sagt det, enten som mail, sms eller andet?

Hvem er den person som du indgik aftalen med ?  Hvor mange penge drejer det sig om?

Tilmeldt 10. Aug 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har det naturligvis på mail. Både at de roser det udførte arbejde og at de beder mig sende en faktura. Beløbet er ca 20.000 kr

Den person jeg lavede aftalen med er ikke ansat det sted jeg udførte arbejdet men han lavede aftalen på vegne af dem. Det har de indrømmet men påstår nu at da de ikke har lavet aftalen direkte med mig og mit firma så er der ingen aftale og så vil de ikke betale.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Super du har den dokumentation, for den vil formodentlig kunne bruges imod dem, hvis det bliver nødvendigt.  Du skriver at han lavede aftaler på vegne af dem, har du noget dokumentation for den påstand?  Hvor de lavet en skriftlig indsigelse mod din faktura? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Asgerjuul:
Den person jeg lavede aftalen med er ikke ansat det sted jeg udførte arbejdet men han lavede aftalen på vegne af dem.

Kan det tænkes, at han her sit eget firma, og de andre har betalt ham? Tænker her med på hos hvem regningen juridisk skal ligge.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Møller Rantaniemi:
Kan det tænkes, at han her sit eget firma, og de andre har betalt ham?

Nok næppe når firmaet har bedt om at få tilsendt en faktura.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, ja det har du ret i, dette havde jeg selv overset.

Men selvfølgelig så har vi to ikke læst emailene. Og kender heller ikke aftalerne med firmaet og ham der har hyret trådindehaveren.

Så måske det stadig er relevant? Håber det dog ikke, da det vil komplicere det hele.

Tilmeldt 10. Aug 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Historikken er sådan at jeg udførte arbejdet. De har rost arbejdet og i første omgang sendte jeg en faktura til ham som lavede aftalen på vegne af modparten. Han afviste min faktura og jeg fik efterfølgende en mail hvor der står at de beder mig sende fakturaen til dem.

Jeg fremsender en faktura og efter lang tid kommer de så med en mail hvor der står at de ikke vil betale noget fordi de mener at jeg ikke har nogen aftal med dem.

Jeg ka naturligvis bare sende dem til inkasso men det ville være lidt rart at vide om det bare er spild af penge og om de virkelige kan komme igennem med at de ikke har lavet nogen aftale med mig, selv om de vidste at jeg kom, de har ikke bedt mig forlade stedet men har været tilstede mens arbejdet blev udført for at se hvad jeg lavede, og de har efterfølgende rostarbejdet og bedt om en faktura.

Det er naturligvis dybt urimeligt, men det har jeg trods alt lært at jura ikke har noget med at gøre.

Tilmeldt 10. Aug 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se at du selv har luret det. Jeg har undersøgt om de har betalt ham og det har de ikke så de har slet ikke betalt noget for det arbejde der er udført.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene at du kan kræve betaling af ham, der har bestilt arbejdet.
Det må være ansvarspådragende at bestille en ydelse.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)