Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handmade/Håndlavet - hvornår er et produkt håndlavet?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 23. Feb 16
Indlæg ialt: 39
Fra  Churchkey ApS Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg har et produkt, hvor ideen oprindeligt var at denne skulle håndlaves - men da kvaliteten ikke var tilfredsstillende, har jeg besluttet at den skal produceres anderledes. Mit spørgsmål er om jeg stadig kan bruge ordet HANDMADE. Jeg synes jeg har hørt på tidspunkt, at et produkt kan være håndlavet hvis man bruger håndbetjente værktøj til at producere denne. Men hvor går grænsen, og hvornår MÅ et produkt være klassificeret som håndlavet?

Mere konkret for mit produkt, så foregår det sådan: Man manuelt hælder flydende metal i en form, produktet tages ud manuelt, produktet bliver poleret manuelt, produktet bliver overfladebehandlet og graveret.

Kan dette gå under "håndlavet"? For mig er håndlavet når det hele laves i hånden, men jeg tager måske fejl.

Er der forskel på fortolkning af handmade i forskellige lande?

mvh Martin

Fra Gentofte
Tilmeldt 6. Sep 16
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Min ven der gjorde noget ligende med beton lysestager, havde markeret hans lysestager som håndlavet.

Så jeg tror, at du ville kunne sige, at det du laver med metal kan kaldes håndlavet.

Fra Valby
Tilmeldt 23. Feb 16
Indlæg ialt: 39
Fra  Churchkey ApS Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også umiddelbart det, jeg tænker. Men vil bare høre andres mening om det. Nu til dage er der næsten alt der er eller skal være håndlavet. Vil ikke snyde mine kunder ved at skrive "handmade" hvis det er af en anden opfattelse.

/Martin

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)