Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Created in Denmark" for et produkt produceret oversøs

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 23. Feb 16
Indlæg ialt: 39
Fra  Churchkey ApS Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har designet/skabt et produkt (i Danmark), som skal produceres i udlandet. Den er IKKE "Made in Denmark", og i stedet for at skrive "Designed in Denmark" vil jeg heller skrive "Created in". Men er der nogen af jer, der ved, hvad der ligger i ordet "Created" erhvervsmæssigt? Kan det rent faktisk betyde at denne er "skabt" fysisk i Denmark (hvilket den ikke er), eller nej? Bare mere, så der ikke kommer et juridisk efterspil efterfølgende. Eller er det blot en lille ubetydelig detalje?

mvh Martin

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Ud fra nedenstående, og min egen forståelse af ordet, så ville jeg føle mig snydt hvis jeg fandt ud af at en producent havde skrevet "created" og produktet så ikke var lavet i Danmark. Jeg ved ikke om det er forkert lovgivningsmæssigt, men overvej om ikke det er lige meget, hvis du risikerer dårlig PR på baggrund af det.
verb
past tense: created; past participle: created
  1. 1.
    bring (something) into existence.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Valby
Tilmeldt 23. Feb 16
Indlæg ialt: 39
Fra  Churchkey ApS Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Jeg tænker det samme, i de samme baner, som dig. Men er interesseret i at høre hvad andre synes. Men hvis man tænker fra en anden side - hvis produktet/ideen til produktet er skabt i Danmark - de første tegninger, skitser, prototyper - så er den vel også "created in Denmark".

Men tror jeg skal holde mig fra ordet "created" da det vil nok skabe for meget forvirring - unødvendig forvirring.

/Martin

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad med "designed in Denmark" eller "Danish design"

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså du vil bejle til dem der sætter pris på at de er med til at holde hjulene i gang i Danmark, ved at give dem indtrykket af at produktet er lavet i Danmark? (hvorfor ellers created og ikke Danish design)
Hmmmm.
Jeg ser en shitstorm under opsejling!

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette kan skaffe dig juridiske konsekvenser, da du bryder markedsføringsloven.

Da der er jo ingen tvivl om, at det vil være misvisende, da begge ord Made og Created tyder på, at det er blevet fremstillet i Danmark.

Mvh Allan

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)