Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejet kontor - hvordan er det lige

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Bramming
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 155
Fra  B-WEB Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg sad i går og talte med en tidligere kollega, som ligesom jeg har startet egen virksomhed. Her fortalte jeg bl.a. at jeg ind i mellem lejede en hytte ud mod stranden (campingplads) for at få en forlænget weekend med arbejdsro. Det syntes han var smart - for det kunne jeg jo trække fra. Jeg har nu kørt det som en privat udgift, for det er jo ikke 24 timer i døgnet jeg arbejder...

Men jeg kom til at tænke - hvad er reglerne egentligt? Jeg kan jo godt leje en "landingsplads" eller et kontor ... men jeg går ud fra, at fordi formålet med lejemålet ikke er erhverv, så hører det ikke til i firmaregi? (med mindre der er tale om overnatning ifbm. en udenbys opgave vel?) Kan nogen be/afkræfte det? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke som ejer trække sommerhus/campingvogn eller andet fra, med det formål at du vil have ro omkring dig til arbejdet. Det er der flere afgørelse på.

Det ville være hyggeligt hvis man kunne tage i sommerhus med en kæreste og skrive det var for at få ro for husholdet der hjemme, men nej den går ikke

Du kan få betalt et hotel ophold eller campingvogn hvis det er et kundebesøg og du så dokumenterer, at du var til heldagsmøde i f.eks. Esbjerg og du bor i Kbh - og bør så kunne dokumentere mødet (email aftale) men du kan ikke leje dig ind rundt om for at få luft omkring dig og ro til tankerne

Du kan naturligvis, hvis det er erhvervsmæssig drift leje et fast kontor ude i byen - men stadigt ikke weekend ophold til dig som ejer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)