Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan håndteres forudbestillinger?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

I midten af november udkommer der en stor box med alt hvad Herbert von Karajan har indspillet for Deutsche Grammophon og Decca. 330 CD, 23 DVD og 2 Blu-ray Audion. Vores udsalgspris bliver 5.999,50 incl. moms og vi har bevidst presset prisen helt i bund. Vi sender gratis til Danmark og så er der kun nogle få hundrede kroner i overskud.

Vi skal forudbestille hos selskabet nu, da varen er begrænset og nummereret. Til den pris har vi ikke råd til ret mange smuttere (faktisk ingen), men hvordan sikrer vi os bedst muligt, at kunder der forudbestiller hos os rent faktisk står ved deres beslutning og betaler, når vi kan levere varen? Vi må jo ikke hæve penge fra kundens kort før vi er klar til at afsende varen.

Kan vi opkræve et depositum?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bør måske præcisere, at der er tale om vores webshop. I butikken kan vi jo/vel gøre som det passer os?

Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du aldrig garantere dig imod.

Kunden har jo altid minimum 14 dages returret. Kundenkan på et hvert tidspunkt fra forudbestillingen og indtil 14 dage efter modtagelse, annullere/returner ordren.

Du kan kræve fuld forudbetaling på webshoppen, men det fulde beløb skal retur hvis kunden annullere/returnere.

I butik har kunden ikke krav på returret - det er helt på til jer.

/Uffe

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er også hvad jeg/vi er kommet frem til og derfor står vi af. Hvis vi brænder inde med bare et enkelt sæt, så giver det underskud. Vi tager nok et par stykker hjem til butikken, men her er betingelserne jo anderledes.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

En måde kunne, uden at vi taler at binde kunden juridisk, at tilbyde tilstrækkelig information og service i forbindelse med købet. Ofte fortryder kunder netop købet, da varen er anderledes end forventet, specifikationerne ikke tilstrækkelige eller betjeningen for besværlig. Jeg har været inde og lure på din hjemmeside og (uden at jeg har tjekket alt), så er der ikke meget information under de enkelte varer. 

Så mit forslag er ganske enkelt: Fortæl kunden helt præcist hvad de køber, hvordan det virker og hvad de kan forvente, samt giv eventuel instruktionsvejledning med (video, flyer, etc.). Særligt ved ganske specialiserede varer, vil kunden som oftest ikke have den store interesse i at fortryde. Ofte sker fortrydelse i høj grad hvor varen enten viser sig at være for kompliceret eller ved tøjkøb, hvor kunden først skal prøve varen. 

Ellers må du lave følgende konstruktion: Varen er ikke til salg online, men kan kun købes (og prøves) i butikken hvorfra kunden køber varen. Herfra udbyder I levering, evt. i form af dropshipping fra leverandøren. Der er ikke tale om fjernsalg, så ingen 14 dages returret (dog vil nogen kunder nok opfatte dette som dårlig service - det skal jeg ikke udtale mig om). 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne G.:

Jeg har været inde og lure på din hjemmeside og (uden at jeg har tjekket alt), så er der ikke meget information under de enkelte varer. 

Vi har 36.000 varer i shoppen og der kommer +50 nye til hver uge. Det ville være ønskeligt om vi havde ressourcer til at skrive fuld information om alle varer, men det har vi altså ikke og gennem flere år har det ikke være et stort problem, da kunden kan klikke og bede om at få tilsendt mere info.

Hvor mange ordrer vi er gået glip af på den konto, aner vi heldigvist ikke.

Som tidligere nævnt opgiver vi at sælge denne vare i shoppen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:

Arne G.:

Jeg har været inde og lure på din hjemmeside og (uden at jeg har tjekket alt), så er der ikke meget information under de enkelte varer. 

Vi har 36.000 varer i shoppen og der kommer +50 nye til hver uge. Det ville være ønskeligt om vi havde ressourcer til at skrive fuld information om alle varer, men det har vi altså ikke og gennem flere år har det ikke være et stort problem, da kunden kan klikke og bede om at få tilsendt mere info.

Hvor mange ordrer vi er gået glip af på den konto, aner vi heldigvist ikke.

Som tidligere nævnt opgiver vi at sælge denne vare i shoppen

Jeg er da ked af, at du blev gjort opmærksom på en mangel. Det er i sidste ende dig som må afgøre hvad ressourcerne går til eller ej, men derfor er der stadig tale om en reel observation. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er pinligt bevidst om alle de fejl og mangler vores webshop har og derfor er vi også i forhandlinger med et firma om at lave en ny.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke kalde den pinlig, det har jeg set meget værre eksemplarer på. Men der er bestemt et forbedringsbehov og det er jo super godt, at du selv har indset det. Med den tilgang, kan det jo kun blive bedre. Min kritik gik udelukkende på, at jeg foretog en observation (ikke særligt specifikke varebeskrivelser) og dette jo evt. kunne være noget man skulle arbejde på ved særligt den her omtalte vare :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det anvendte system (Unique Free) er afgået ved døden og support en ikke længere en mulighed, så derfor begynder det at haste med en helt ny løsning.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)