Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af Idé

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

IdéMarie:
Jamen, siger da tusind tak for brugbar viden, til jer begge. Jeg får da mere mod på det, når jeg hører at det er muligt at få positiv respons, bare ved en opringning. Sjovt nok, er det et firma, som Tulip, der kunne være interessant for mig. Tak for at du ville dele din erfaring og oplevelse.

Nu bliver jeg faktisk helt rørt.

Ja det er lidt morsomt at det er Tullip du har i tankerne, og dengang var det en kvinde som var marketingchef.

Jeg siger ikke at du kan lave salg på telefonen og du skal jo heller ikke sælge ved den kontakt :-)

Helt sikkert at du vil godt modtaget og de lever jo netop af at sælge, så du kan jo være en guldfugl for dem.

Du skal bare være ærlig i din fremtoning og forklarer at du intet ved , men at du søger råd fra dem om hvordan dig og Tullip, kan komme nærmere hinanden og tale om din idé uden der er risiko for din idé.

Husk på at omkring det at du har en idé, der skal du ikke udvise svaghed men sikkerhed. og glæde.

Husk på igen, de er jo glade for at du har valgt at vise interesse for Tullip.

/ Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er simpelthen glad for dit svar :) Det var lige det der skulle til :) 

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Bortset fra det, så læste jeg et enkelt indlæg fra dig omkring hemmelighedsholdelsesaftale og her er jeg enig med dig at noget skal holdes tæt til kroppen, men det skal også kunne formidles på et tidspunkt.

Hvis det f.eks er en sådan, som du vil ønske fra Tullip af, så kan det måske vanskeliggøre et forløb.

Tullip og andre arbejder jo hele tiden på at forbedre salg... og hvis nu at Tullip er begyndt at have samme tanker som dig... så er det ikke godt for Tullip, at have skrevet under på at de ikke må bruge et koncept, som de selv har syslet med.

Da jeg henvendte mig til Tullip, så var jeg ikke nervøs om de ville tage mit nye produkt, uden om mig.

Det var jeg ikke fordi, der findes rigtig mange andre virksomheder og som er større end Tullip  og hvis jeg oplyste at Tullip har taget min idé til et produkt, så kunne jeg let få andre virksomheder i tale og endda meget let.

Som jeg læser dine indlæg... så er det ikke kun Tullip som kan bruge din idé og er det tilfældet står du stærkere .

/ Henrik .

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror egentlig heller ikke at Tulip ville stjæle en idé, hvorfor skulle de det...hvis idéen er god vil de nok hellere bevare deres rennnommé fremfor at undtå at betale for en virklig god ide´Smile Men hvis det ikke koster noget, så kan man ligeså godt gå med livrem og seler. Men er helt enig i at man også kan være så forsigtig at der ikke kommer til at ske noget overhovedet :) Jeg er virkelig glad for dine betragtinger, har givet mig blod på tanden :)

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

IdéMarie:
Jeg tror egentlig heller ikke at Tulip ville stjæle en idé, hvorfor skulle de det...hvis idéen er god vil de nok hellere bevare deres rennnommé

Tullip består af mennesker og der kan være en i flokken, som måske er bagud på poing, som trænger at bevise noget. You never know.

Men rigtigt at hvis du ikke åbner op, så sker der ikke noget  -  og det er et dilemma.

Du kan sælge "mit" produkt til tullip også... og vi deler. Tullip har, som jeg ser det en svag sælger gruppe, som ikke har fokus, hvad som kan sælge stort..

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Får du brug for det, vil jeg gerne hjælpe dig med juraen og salget.

Hvis du går ind på min profil, kan du se mere om mine erfaringer.

Mvh  Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 02:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen:

Får du brug for det, vil jeg gerne hjælpe dig med juraen og salget.

Hvis du går ind på min profil, kan du se mere om mine erfaringer.

Mvh  Jørgen

Jørgen... hun har jo allerede nogle små egne konflikter kørende i sit hoved.

Jeg synes at du skal tage den indledende dialog her...med hende her.

Faktisk havde jeg tænkt på at henvise hende  til dig tidligere, men da hun selv nævnte Tullip, så jeg det ikke som et første valg på vejen.

Jeg ved jo heller ikke om der vil lurer en faktura på kr. 2.000 pr. time eller hvad din tanke med at være på Amino er...

Jo jeg husker dig fra gamle dage og du var berømt og god :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Er din idé stadig ikke set på markedet?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Tak for din henvendelse. Jeg har været inde og kigge på din profil, og det var jo lige det jeg havde en tanke om. Vil meget gerne vende tilbage, når jeg har fået en producent i tale. 

Mvh IdéMarie

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

IdéMarie:
Er din idé stadig ikke set på markedet?

Min "idé" er ikke min personlige idé, jeg har blot spottet den og spist den periodisk gennem mange år.

Smagsmæssigt er den fuld på højde med en hotdog, men langt mere spændende. Dertil kommer at man let kan gå og spise denne, samt at både børn og kvinder synes om produktet, da risiko for svineri på tøj og ansigt er minimalt.

Den lokale grilkvinde, synes det var mærkeligt, at jeg havde den opmærksomhed for hendes produkt som hun har haft i nok 40 år.

Hun grinede da jeg ville tage foto og hun inviterede mig til at se hendes fremstillings process.

Den dag jeg ville tage foto, kom jeg når hun åbnede og allerede i løbet at 5 minuter var der 3 kunder, som havde købt 7 st. af det omtalte produkt.

Jeg husker at et par kommer ind den dag  og HAN bestiller 2 st. og hun spørger ham om det er godt -  og han svarer "  ja vildt godt"

Personlig er jeg ikke storspiser af grill mad, men da jeg boede i Sverige har jeg engang taget en flere timers rejse, alene for dette produkt og det ville jeg aldrig gøre for en HOTDOG.

Dette produkt kan nå samme højde som en hotdog, da både børn og kvinder kan spise denne og så smager det super.

Det kan faktisk ydermere blive en trend...

Produktet findes lidt lokalt, men ingen har set eller målt eller tænkt tanken videre.. om stor produktion

Personligt ser jeg det som en milliard forretning for Tullip eller andre som ser potentialet.

Og f.eks en procent af. en milliard hvert år = 10 millioner

Men jeg tror at markedet rent faktisk siger 3 %

/ Henrik

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)