|
Få styr på årsrapporten med Ageras. Som Danmarks største opgaveformidler inden for økonomi skaffer Ageras dig 3 uforpligtende og sammenlignelige tilbud fra revisorer nær dig – Klik her og få 3 gratis tilbud.
|
Hej!
Har sendt dig en PM! |
Man kan kun ryste på hovedet over Skats "rådgivning", men de har selvfølgelig heller ingen forsikring I bør have en advokat til at lave en anpartshaver overenskomst men selve stiftelsen og de øvrige forhold kan en revisor o.l. sagtens tage sig af. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Hej. Min erfaring er at selskaber er noget fis, for alm mennesker. Ok hvis du omsætter for flere hundrede mill. / år var det måske en ide med et selskab, holding, mm. --- Nu er selskabs ligningen i DK altså noget svindel fra skats side, de roder rundt som fulde børn i en slikbutik, hiver og griber, sætter dig i skat her og der. Du tro det er løgn-----DET ER DET IKKE. Du må så selv drøne rundt og profilere dig, med fornøden opbakning, koster tid-penge, og hjemmearbejde, foran div. underlige skatte-mennesker, der jo "bare har DET som arbejde.--" Skatteankenævn: politiske mennesker der ikke aner en dyt om skatteloven. Landsskatteretten: best beskrevet som: inkompetent. Navnlig ved lidt tricky sager-- og de starter ved 1 stk. selskab. Så kører bussen. Selskaber er opreklameret.. Du / i får 1 regnskab for dig, 1 for din makker, 1 for selskabet + ditto for moms. Momsen sikkert 2 gange om året. DVS. ialt 6 regnskaber / år der SKAL afsluttes afleveres, til tiden, 3 årsregnskaber hos skat. 1stk. aps. / år til Erhvervs og selskabsstyrelsen. + sikkert 2 moms. opgørelser / år. Tro mig du vil hade det. Hvis du ikke direkte har 10 mill. til at kaste efter skat og deres såkaldte medarbejdere, så hold dig til jorden. Et I/S kan sagtens indeholde det du har arbejdet ekstra. Det gør du bare op, som din spec. andel, finder en fordelingsnøgle, i skriver begge under på at i er indforstået. Går til en advokat, spør om prisen-------> . Thorkil |
Hej Thorkil Det er da en dårlig rådgivning du kaster for dagen... Selskaber kan være noget godt for alle hvis den er strikket rigtig sammen.. mvh |
Tja jeg vil jo gå et et skridt videre og sige at det er noget forvrøvlet sludder Thorkild kommer med: Thorkild siger at selskaber er noget fis for almindelige mennesker, og derfor vælger almindelige mennesker så - på Thorkilds anbefaling - at lave et interessentskab. Det går fint og godt. De får lavet en interessentskabskontrakt. På et tidspunkt vil de imidlertid gerne have en tredje interessent ind, og de lader ham købe sig ind. Det er ikke noget problem at dette betragtes som en delafståelse af deres andel, sålænge de ikke er klar over at denne delafståelse er skattepligtig. Helt præcist afstår de hver 1/6 af virksomheden og bliver skattepligtig af det. Det er heller ikke noget problem, sålænge der ikke er nogen som fortæller dem at de kunne have undgået dette via et anpartsselskab og via nytegning af anparter fra den nye deltagers side. Nå ja, og så var der ham som blev sat på gaden fordi medinteressenten havde tømt selskabets bankkonto m.v. og indgået en masse forpligtelser på I/S'ets vegne, jf. den personligt solidariske hæftelse som følger med et I/S. Han påberåbte sig så at der var tale om overtrædelse af interessentskabskontrakten, men det var kreditorerne helt kolde overfor. I den tredje situation troede interessenterne at de bare frit kunne anvende likvide midler i interessentskabet til at købe aktier for men den gik desvære ikke, så det kostede lidt skat i form af hævninger i virksomhedsskatteordningen. Hvis jeg tegnede Skat eller Landsskatteretten ville jeg klart overveje at anlægge en injuriesag overfor dine udtalelser. Var jeg dig ville jeg nok påberåbe mig frifindelse i en sådan sag, som følge af forbigående sindsforvirrelse, og skulle jeg som advokat forsvare dig, ville jeg argumentere med udgangspunkt i dit ovenstående indlæg. Hårdt sagt men helt ærligt: Den slags indlæg hører ganske enkelt ikke hjemme her. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Hej Kan se du lever af dette system. Det gør min revisor også, mærker jeg tydeligt. Fakta er: Skat er lige taget med næsen for langt fremme i: 1.) Gulpladesagen --pyyeha en kage de (skat) lavede der. Spørg lige foreningen af statsautoriserede revisorere, og brugerne iøvrigt,de var godtnok oppe og markere. Ommer. 2,) Opkrævning af skatter i udlander-- hvor kvik er skatteministeren og hans følge? kvortil går dk`s juristifikation? der er overhovedet ikke noget at tænke over.? den går til og med den Danske grænse, og ikke langt ind i andre lande. Ægte ommer. 3.) At opfinde nye måder at fortolke lovene på er en af skats kæpheste--- nu ved du også DET. Eks. blev England for få år siden meldt ud af EU, af Skat i Ålborg, de ku liiige hale et par mill ud af en lille mand. Efter års ballade tabte skat sagen. Efterspillet kører stadig da skat ikke ville betale.Etc.-> Ka sagtens finde mange flere yderst relevante eksempler-- dette må foreløbig være nok. Iøvrigt ville det da være fint med et sagsanlæg--- dette ville blot med al tydelighed vise at det er korrekt hvad jeg siger/skriver. Og hvem bestemmer hvad jeg skal skrive---- mener Du, hr. konsulent, at du er berrettiget til at lukke af for andres mening???????? hov hov du. Iøvrigt kan det vel være hip som hap hvem der løber med kassen--- og om det er et aps. eller et IS er pengene væk er de væk. Så kan det muligvis blive en kamp imellem banken og de implicerede imellem, banken vil fame nødig betale og de sidder nok lidt bedre foran paragrafferne end vi andre, pga deres lovgivningsmæssige stilling. Der er garanteret også personlig hæftelse i apset, det sørger banken altid for. Så er forskellen vel tæt på 0.? Nu har jeg været med i flere konstruktioner. Et papir/aftale/underskrifter etc. har yderst ringe, hvis overhoved nogen, betydning, hvis ikke parterne kan forliges. Det er fame surt at drøne ind og ud af de forsk. juridiske systemer for os almindelige folk (apropo selskaber og deres konstruktioner) hallo: " du skal løfte bevisbyrden" og det er ikke rart at skulle forklare eks. tekniske finurligheder for et retssystem ---de ka bare ikke forstå det-- og hwa så makker????? ja så har du ikke løftet bevisbyrden-- og din flot anlagte sag falder med et plask. Og det uanset hvor snakkesalig du og din / dine advokater har været. Men du kommer ikke igennem et liv som selvstændig uden sværdslag både i retssystemet og andre steder. M.V.Hilsen Thorkil
|
Undskyld mig, men du virker en smule afsporet Thorkil.
Der blev snakket om mulige selskabskonstruktioner ved omdannelse af en enkeltmandsvirksomhed Ikke om problemer med beskatning i udlandet, gulpladebiler eller andre fejl du mener, skat har gjort sig skyldig i.
|
Mvh Jesper N. Asmussen