Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-conomic: Bogføring af betaling for kreditnota til kunde

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har en kunde som har betalt for vores produkt, hvorefter han senere har returneret produktet og vi har betalt ham tilbage.

I e-conomic er det relativt let at "kopiere og vende" fakturaen til en kreditnota, hvilket vi har gjort.

Dog er jeg i tvivl om hvordan bogføring af de to betalinger skal foretages:

1) For fakturaen kan jeg bogføre den på normal vis, men dog uden at jeg kan "udligne" den oprindelige faktura på kunden - den kommer ikke frem når jeg vælger kunden, formentligt fordi den er blevet krediteret. Jeg kan dog henvise "manuelt" til det oprindelige invoice no. og så tilføje beløbet manuelt - går ud fra det er korrekt?

2) Ift. kreditnota er jeg i tvivl om hvordan det gøres - skal det foretages som en "Indbetaling" ligesom ved en almindelig faktura-indbetaling?

For at komplicere det yderligere plejer jeg at foretage en delt indbetaling da vores indbetalinger kommer i EUR. Dvs. ved en indbetaling fra en kunde vælger jeg først at fjerne bankkonto, derefter "gem og næste" - i næste vindue indskriver jeg DKK mængden der rammer banken. Til sidst er der et en diskrepans som jeg registrerer som gebyr. Men i den omvendte situation er jeg lidt lost ift. hvordan en sådan delt betaling foretages... Hjælp er meget velkommen!

Tak,

Martin

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)