Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskning tyder på, at iværksættere i højere grad er maniodepressive og har psykiske lidelser

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Amerikansk forskning tyder på, at iværksættere i højere grad er maniodepressive og har psykiske lidelser end gennemsnitsbefolkningen.

Enig ?

Læs artiklen

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Vojens
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 100
Fra  Humlepusheren.dk Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

At iværksættere oftere får stress, er ikke overraskende for mig. Men det er nyt for mig, at flere er bipolare end gennemsnittet af befolkningen.

Jeg er selv bipolar - jeg får medicin, som stabiliserer, men uden at fjerne det helt. Og jeg kan da godt mærke, at manien giver mig mange ideer og energi - også for meget nogle gange. Til gengæld burde det opvejes af den mindre energi, jeg har i de mere depressive perioder. Men måske er det maniske med til at give de skub, der skal til en gang imellem. Og måske er det grunden til, at der er flere bipolare blandt iværksættere. Om det er en fordel for mig, er for tidligt at sige - jeg er stadig meget ny i det med at drive virksomhed.

Det svære er, når man laver statistik om emnet, om det er hønen eller ægget, der kom først - om iværksættere har flere psykiske problemer, fordi de er iværksættere - eller om de er iværksættere, fordi de har flere psykiske problemer.

Du har arbejdet hårdt, du fortjener en god øl. Køb den her: Humlepusheren.dk

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Stensgaard:
Det svære er, når man laver statistik om emnet, om det er hønen eller ægget, der kom først - om iværksættere har flere psykiske problemer, fordi de er iværksættere - eller om de er iværksættere, fordi de har flere psykiske problemer.

Din retur som modsvarer ægget og hønen kan jeg godt lide. Men jeg tror faktisk, at svaret er at nogle bliver iværksættere grundet at de har et psykisk problem.

Jeg har ikke læst artiklen, men jeg tænker blot at personer med den slags problemer, kan være mere motiverede til at få løst, noget der kan mindske noget der påvirker deres psyke.

Som selvstændig, kan man jo i højere grad selv bestemme om man f.eks vil ud blandt folk eller have kollegaer / ansatte. 

Generelt vil der være flere osteklokker end ved at ansat med en psykisk lidelse.

/ Henrik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)