Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af bil - hvad kan betale sig?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er lidt i vildrede over hvad der bedst kan betale sig for mig, rent økonomisk. Har netop solgt min private bil, som jeg har haft det første års tid af mit nye iværksætterliv. Nu er jeg flyttet noget længere væk, og har derfor brug for en mere økonomisk bil.

Jeg har tænkt mig at købe bilen privat, for at kunne få befordring (til kontor-adresse, 120km fra min bopæl) og kørepenge (til kundebesøg).

Men jeg har ladet mig fortælle, at det måske kan betale sig, at købe en papegøjepladebil incl. moms for så at kunne dele udgifterne i 2 - noget med, at hvis man sætter kryds i "Brug til privat og erhverv" frem for kun privat, så kan man også dele udgifter til bilen 50/50. Men så kan man vel ikke få befordring også... eller hvad?

Det skal lige nævnes, at det ikke er muligt for mig at købe en bil igennem firmaet. Der er ikke nok økonomi til at holde dette kørende, da det er i mit holdingselskab dette skal foregå. Og der er ikke mange basseører pt. Confused

Er der nogle kloge mennesker, som kan hjælpe med dette? Min revisor er lige gået på ferie i 3 uger og jeg har netop solgt min bil i dag Zip it!

På forhånd mange tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Aug 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tusind tak for dit svar - meget brugbart skriv du har lavet herom. Dog er jeg lidt i tvivl om den sidste del vedr. beskatning af bil og virksomhedsskatteordning.

Jeg har et anpartsselskab, hvorfra jeg ønsker at gøre brug af de fordele jeg kan have ved privat/erhvervskørsel i min snart indkøbte papegøjeplade-bil, som købes privat og inkl. moms. Skal jeg i så fald beskattes privat, såfremt jeg ønsker at fratrække moms i mit selskab på poster som du nævner i dit post (brændstof, reperationer, og lign.)?

Og er det rigtigt forstået, at dette ingen indflydelse har på min personlige befordringsfradrag hos SKAT?

På forhånd tak - en stor hjælp i en "ny verden" for mig :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

I ApS for at få skattefri kørselsgodtgørelse skal du have en reel løn også, det må ikke ses som erstatning for løn, men har du reel løn, kan du udbetale skattefri kørselsgodtgørelse med samtidig løn og indberetning af begge til skat

Du betaler så en beskeden brugerafgift (ikke som skat af fri bil - meget mindre)

Det er korrekt at det ikke har betydning for befordringsfradragsiden

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Aug 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, så er jeg med. Tak for dine svar - de er værdsat!! Smile

God weekend.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)