Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder samhandel Italien

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Farum
Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kæmper lidt med et Italiensk firma, hvor vi som virksomhed, har købt en vare, som på ingen måde lever op til, hvad man kunne forvente, da kvaliteten er elendig, og varen har flere tydelige fejl. Vi har derfor kontaktet dem, med henblik på, at få lov til at returnere denne vare. Med vanlig italiensk arrogance vælger de, at svare tilbage, at det er chefen der skal tage stilling til dette, og han er åbenbart en meget travl mand. Så efter mange uger og adskillige rykkere, har vi stadig ikke fået et svar fra dem.

Er der mon nogen her, som har gode ideer til, hvordan vi kommer videre i sådan en sag. Har vi nogen EU rettigheder vi kan henvise til eller?

På for tak for hjælpen :-)

Nina Thomsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej EU ret beskytter ikke den type B2B tvister. Det er bevis sag, var varen som lovet eller ikke - og civil rettergang hvis ikke man kan tale sig overens. Chefen kan jo være på ferie, så lidt håb kan der vel være for, at chefen kommer retur og kan se fejlen - som du må dokumentere godt med billeder.

Jeg går ud fra, at du har betalt, for ellers er første skridt jo at lade være med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Først er det vigtigt at vide at slut juli og august er ferietid i Italien, her sker der absolut intet.

Herefter ville jeg vurdere på varens værdi, er den ulejligheden værd eller er den meget værdifuld.

Pas på kulturforskellen, italienere kan have et meget afslappet forhold til regler, så ikke sikkert du kommer langt med at kræve din ret.

Italienere er sociale mennesker også i handel på den måde at forstå, at hvis der er tale om et løbende positivt samarbejde, så kan du have en partner, som går gennem ild og vand for dig. Omvendt er du kun en enkelt gangs kunde, som oven i købet "brokker" dig, så kan du få den afslappede ignorante skulder.

Det Italienske retssystem er anderledes og derfor besværligt og dyrt at bevæge sig ind i for en dansk virksomhed. Der er kun få internationale advokatkontorer som kan bygge bro mellem italiensk lovgivning og dansk lovgivning og de koster.

Vigtigt i en dialog med Italienere er at kommunikere på Italiensk.

Til sidst er der kontrakten, er der en kontrakt ? hvordan er den udformet, lever varen op til kontrakten ? Hvis der er en kontrakt, så vil Italienere holde sig til den.

Italienere mener en vare er solgt når den er solgt, man kan som oftest godt komme igennem med reklamationer, efterreparationer eller kompensationer.

Dette er mine erfaringer med Italienere gennem 10 år i Italien 

Fra Farum
Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for dit input. Det var nok som jeg frygtede, og selv om varen var dyr nok, orker vi ikke en rettergang.

Desværre er varen betalt på forhånd :-)

Nina Thomsen

Fra Farum
Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn,

Tak for dit input. Jeg ved godt at Italien normalt ligger stille her i august, men det er desværre ikke tilfældet her :-) Må nok blot tage tabet på denne sag, da omkostninger ved at kører en sag, bliver for store.

Nina Thomsen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)