Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vejboder som leverandører

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa aminoer.

Jeg har i et stykke tid leget med tanken om, at oprette en webshop der skal levere hjemmelavet afgrøder, fra nogle af de mange vejboder der står rundt omkring i landet. Som en begyndelse i lokalområdet. Der er en del problemer i den forbindelse, som jeg mangler svar på - men mit mest afgørende spørgsmål er omkring det juridiske, hvor jeg er på bar bund.

Vejboderne vil ikke længere sælge deres hjemmelavede varer på egen grund, men derimod fungerer som leverandører til en virksomhed. Skal vejboderne så oprettes som en virksomhed, før de kan være en lovlig leverandør - og skal de så tilmed betale moms for deres salg? Har fundet ud af, at vejboderne ikke skal betale moms, hvis de ikke overstiger en fortjeneste på 50.000 - dog skal de beskattes på deres selvangivelse. Ydermere skal de fødevareregistreres, hvis deres varer ikke sælges på egen grund. Dermed spørgsmålet - hvordan forholder hele det juridiske sig, hvis jeg køber deres varer med henblik på videresalg?

Med Venlig Hilsen
Mathias Nyman

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke noget med at de kun må sælge v. stalddøren som man siger, dvs. det ikke må sendes. Mener der er særlige regler for i hvert fald fjerkræ men er ikke sikker på om det også gælder frugt/grønt. Prøv at søg på stalddørssalg og tag den derfra.

Go' vind m. projekter (som jeg i øvrigt synes lyder som et godt tiltag)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)