Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælger du til Norge og Sverige. Hvordan gør du med porto?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Sehested Media ApS Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
Sidder med Ordblindebogen i hånden, som jeg gerne vil udgive i Sverige og Norge. I Danmark sender jeg med DAO, og det virker godt.

Jeg sidder og prøve at finde ud af hvordan jeg kan gøre til de to nye lande. Skal jeg sende fra Danmark med PostNord (50 kr). Skal jeg finde et sted der kan stå for det i hvert land (+spare penge på porto, -betale for pakningen) eller er der en tredje løsning jeg ikke har tænkt over som du gøre brug af?  

Tak og god dag :)

Blogger og holder foredrag om livet som ordblind og alle de muligheder det medbringer. Kig forbi etlivsomordblind.dk

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jeg har nok ikke lige svaret på det du efterspørger, men måske har jeg noget andet brugbart.

Nu ved jeg jo ikke hvor meget du omsætter for, men hvis du lader dig registrerer dig i Sverige, så skal dine bøger kun pålægges 6 % moms ved salg til Sverige, Norge og Danmark mod 25 %, hvis du lader salget ske på den danske registrering.

Du kan så vælge at sælge bogen billigere eller selv tage de 19 %, som er den mindre moms.

Hilsen Henrik

Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 83
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Henrik Hansen:

Nu ved jeg jo ikke hvor meget du omsætter for, men hvis du lader dig registrerer dig i Sverige, så skal dine bøger kun pålægges 6 % moms ved salg til Sverige, Norge og Danmark mod 25 %, hvis du lader salget ske på den danske registrering.

Der er ikke moms på bøger (i sidste led) i Norge, så sælger du direkte til kunden i Norge skal du ikke beregne moms. Sælger du derimod til en norsk forhandler, som videresælger bøgerne til forbruger, skal forhandleren betale moms på bøgerne ved import

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Sehested Media ApS Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik og Mick, 
Meget brugbar viden, tak!

Blogger og holder foredrag om livet som ordblind og alle de muligheder det medbringer. Kig forbi etlivsomordblind.dk

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mick Rasmussen:
Der er ikke moms på bøger (i sidste led) i Norge, så sælger du direkte til kunden i Norge skal du ikke beregne moms. Sælger du derimod til en norsk forhandler, som videresælger bøgerne til forbruger, skal forhandleren betale moms på bøgerne ved import

For at sælge uden moms i Norge, så kræver det vel at han også skal være registreret i Norge tænker jeg eller hvad ?

/ Henrik

Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 83
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Henrik Hansen:

For at sælge uden moms i Norge, så kræver det vel at han også skal være registreret i Norge tænker jeg eller hvad ?

Nej, det er ligemeget. Momsfritag på bøger i sidste led, gælder alle, uanset om det er norske eller udenlandske sælgere. 

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mick Rasmussen:
Nej, det er ligemeget. Momsfritag på bøger i sidste led, gælder alle, uanset om det er norske eller udenlandske sælgere

Det du siger er at hvis en dansk boghandler har en bog i butikken til kr. 100 og en nordmand i Norge ønsker at købe denne bog, så skal han blot betale kr. 80 for bogen eller ?

Det virker da helt forkert..

På samme måde skulle det så fungerer i Sverige, hvor der blot er 6 % moms på bøger...altså skulle  svenskeren kun betale kr. 85 for bogen.

Det må da være salgslandets moms sats, som er gældende og da ikke modtager landets moms sats tænker jeg.

/ Henrik

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Sælger du vare til til 3. Lande (lande udenfor EU ) bl.a Norge skal du ikke omkræve dansk moms.  Det er kunden der selv afregner den Norske moms. 

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Sælger du vare til til 3. Lande (lande udenfor EU ) bl.a Norge skal du ikke omkræve dansk moms.  Det er kunden der selv afregner den Norske moms.

Aha tak og interessant faktisk.

/ Henrik

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)