Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan, hvor & hvorfor - skat, moms & CVR nr.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har tidligere har en mindre b-indtægt som fritidsfotograf - Men jeg overvejer dog at få et CVR nummer, men i den forbindelse har jeg et par spørgsmål, som nogen herinde evt kan hjælpe med.

1.: Hvad er kravet for at man kan få et CVR nr - & hvilke forpligtelser er der ved at have et CVR nr?
2:  Bliver man automatisk en virksomhed når man får et CVR nr ? 
2.: Hvis man har et CVR nr, skal man så have en særskilt firma konto til betaling fra kunder ?
3.: Hvordan betaler man skat når man har et CVR nr, pt har jeg oprettet det som B-indkomst.
4.: Hvilke fordele er der ved at have et CVR nr? Kan man evt trække køb af nyt kamera, objektiv, kørsel osv fra i skat ?
( Hvis ja, hvordan forgår det )
5.: Er det korrekt forstået at jeg først skal moms registreret når jeg har en omsætning for 50.000 kr?

Det kan være mine spørgsmål virker ufattelig nemme for nogen, men jeg må indrømme det er en jungle for mig - Så jeg håber inderligt at der er en venlig sjæl der ude, som gider brug tid på at skære det ud i pap, så der også er en chance for jeg forstår det.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:20

Hej Kim. Det lyder spændende. Du skulle være ret godt hjulpet ved at læse denne: https://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/start-virksomhed.html og denne: https://startvaekst.virk.dk/opstart. Specielt til nummer 5 kan jeg dog sige, at ja, når du kan se, at de over de næste 12 måneder (altså ikke kalenderåret) har en omsætning på over 50.000 kr., SKAL du momsregistreres. Du KAN dog blive det, når du har lyst. Uanset om du er momsregistreret eller ej, skal du lægge indtægterne til og trækker udgifterne fra, og vupti, så har du det, du skal betale skat af. Spørg endelig igen, hvis der mangler noget. Held og lykke med det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46636
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:42

Kim Bødker:

Hej Aminoer.

Jeg har tidligere har en mindre b-indtægt som fritidsfotograf - Men jeg overvejer dog at få et CVR nummer, men i den forbindelse har jeg et par spørgsmål, som nogen herinde evt kan hjælpe med.

1.: Hvad er kravet for at man kan få et CVR nr - & hvilke forpligtelser er der ved at have et CVR nr?
2:  Bliver man automatisk en virksomhed når man får et CVR nr ? 
2.: Hvis man har et CVR nr, skal man så have en særskilt firma konto til betaling fra kunder ?
3.: Hvordan betaler man skat når man har et CVR nr, pt har jeg oprettet det som B-indkomst.
4.: Hvilke fordele er der ved at have et CVR nr? Kan man evt trække køb af nyt kamera, objektiv, kørsel osv fra i skat ?
( Hvis ja, hvordan forgår det )
5.: Er det korrekt forstået at jeg først skal moms registreret når jeg har en omsætning for 50.000 kr?

Det kan være mine spørgsmål virker ufattelig nemme for nogen, men jeg må indrømme det er en jungle for mig - Så jeg håber inderligt at der er en venlig sjæl der ude, som gider brug tid på at skære det ud i pap, så der også er en chance for jeg forstår det.

1 At man går i virk.dk og registrerer sig - og pligterne er i princip som uden CVR - regnskab føres - overskud opgives til skat - er man momsregistreret følger pligt til momsregnskab og indberetning

2 man er en virksomhed i princippet også uden CVR - blot ikke en officielt registreret men svaret er i alle fald JA

2 (som du har 2 gange) Ja du skal have bankkonto tilknyttet dit CVR

3 i princip på samme måde . du udfylder selvangivelsen (udvidet og så er det B indkomst) http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

4 - Ja - Der er regler for hvornår du kan trække det direkte fra og hvornår det skal deles over år, og du skal kunne overbevise skat om, at du kun bruger det i firmaet, eller skal kun den del fratrækkes både udgiftsmæssigt og momsmæssigt. Kørsel kan trækkes fra (men det kan den også i indtægter uden CVR blot du ikke fremviser underskudhttps://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

5 Du skal momsregistrere dig så snart det er åbenlyst for dig, at du vil nå 50.000 kr i omsætning på enhver 12 mdr periode. Jeg plejer at sige seneste når du omsætter ca 4000 kr per måned og ser lille stigning 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)