Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

domænenavn med bindestreg "-"

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror temaet har været oppe før men kunne ikke umiddelbart finde det i søgefeltet, da jeg forsøgte. 

Sagen er: 

mit ideelle domænenavn er blevet købt af andre (som ikke bruger det til noget) 

det består af to sammensatte navneord - men hvis jeg sætter bindestreg mellem de to navneord, vupti! så er domænet ledigt!

Må jeg gøre dette? og købe dette domæne som jo så minder om det allerede eksisterende?

Et eksempel som minder om mit: 

kitchentools.dk   er optaget. 

kan jeg købe: kitchen-tools.dk ??

mit konkrete domænenavn er identisk med dette eksempel i og med at det er to engelske navneord som er sat sammen selvom der jo i virkeligheden skal 

være mellemrum mellem dem - men også i mit tilfælde ville dette være at foretrække fremfor med bindestreg, for så skal folk til at finde dette tegn på tastaturet. 

Som i eksemplet herover er mit domænenavn noget alment kent, - det er ikke unikt eller opfundet af ejeren af domænet - det er et almindelig brugt ord på linje med

garden party, picture book osv. 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ville det ikke være bedere for dig at finde et andet domæne da de fleste af dine kommende kunder sikkert vil skrive dit url uden bindestreg og så dermed lander på en tom side eller ikke din side ihvertfald

mvh

anders

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Juridisk set:

Hvis ejer af domænenavnet uden bindestreg hverken har registreret varemærket (https://www.dkpto.dk/ - check også EU registreringer) ikke har indarbejdet det (hvilket de jo ikke har, eftersom de ikke har taget domænet i brug) så er det frit frem.

Markedsmæssigt:

Du kan vælge at anvende et domæne med bindestreg, f.eks. fordi det er letlæst. Men du bør ikke vælge et sådant uden også at kontrollere varianten uden bindestreg (som du redirecter til med bindestreg varianten).

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, tak begge to for gode input:-)

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt bruge et domæne med bindestreg.

Det virker fint med SEO og det kan være en god idé med de typer af sider hvor alt minder om hinanden. Det kunne være mad-bod, mad-til-tiden-mad-online osv. men hvis du bruger det til at skrive Bil-ka eller Nett-o så er det ikke lovligt. Men helt almindelige ord kan du sætte sammen som du vil.

Det med at ligge lige på grænsen er noget skidt, så tænk dig om før du kaster penge efter projektet. Hvis du leger med de helt store, er det måske helt spild af tid og penge.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)